ادبیات

انیمه منتخب؛ کابوی بیباپ

از کابوی بیباپ تنها یک سریال و یک فیلم سینمایی ساخته شده، اما با همین دو اثر، این انیمه تماشایی شینیچیرو واتانابه به یک شاهکار کالت تبدیل شده است. کابوی بیباپ که بسیار الهام گرفته از محصولات غربی است (از ادیسه فضایی گرفته تا بیگانه و بلید رانر)، خودش تاثیر...

3 اردیبهشت 1401

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد 2022

اگر در پی تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد هستید، با جزئیات مهم هزینه تحصیل و شرایط پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور سوئد همراه ما باشید. اگر به جستجوی مقاصد مناسب تحصیل، کار و زندگی با کیفیت و کشورهای برتر جهان بپردازید، حتماً با نام کشورهای حوزه اسکاندیناوی...

24 فروردین 1401

عبدالملکی: بی انضباطی های سیستم بانکی باید رفع گردد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه اصلاح نظام پولی و بانکی کشور، اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: بی انضباطی های سیستم پولی و بانکی کشور باید رفع گردد.

28 دی 1400

نگاهی به اِشکال های گفتاری و نوشتاری امروز

خبرنگاران/قزوین درباره درست خواندن و گفتن و نوشتن، تا به امروز بسیار گفته اند و نوشته اند و شنیده ایم و خوانده ایم؛ ولی کافی نیست. پاسداشت زبان فارسی و برطرف کردن اشکال ها، نمی تواند به چندنوشته، برنامه، کتاب و جزوه منحصر باشد؛ بدین منظور بر آن شدیم تا...

26 دی 1400

ارتقای تسهیلات مدال آوران نقره و برنز المپیادهای علمی کشوری

تهران (پانا) - رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از ارتقای تسهیلات مدال آوران نقره و برنز المپیادهای علمی کشوری خبر داد.

25 مهر 1400

خالق کاراکترهای متفکر با چهره هایی نامشخص

کاسپار دیوید فردریش یکی از مهم ترین نقاشان آلمانی نسل خود بود که اغلب برای نقاشی های چشم انداز و شخصیت های متفکری که چهره های آن ها تعیین نیست معروفیت داشت. در ادامه با نکات کمتر شنیده شده ای درباره این هنرمند آشنا می شوید.

17 شهریور 1400

مهران مدیری: جزءبه جزء فصل پنجم دورهمی کپی است!

اولین قسمت از فصل نو برنامه دورهمی جمعه شب 21 خرداد روی آنتن شبکه نسیم رفت، مهران مدیری در این قیمت در واکنش به نقدها خیال همه را راحت کرد و گفت که این برنامه کپی است.

9 مرداد 1400

وصیت نامه شهدا هرکدام یک کتاب معرفت است

به گزارش خبرنگاران ، کتاب رسانه های قدسی که به اهتمام محمدقاسم فروغی جهرمی گردآوری شده، مجموعه 88 وصیت نامه شهدای خبرنگار است. تصویر و زندگینامه مختصر هر شهید هم پیش از شروع هر وصیت نامه، درج شده است.

5 مرداد 1400

نامزدهای نهایی بخش شعر کودک و بزرگسال قلم زرین اعلام شد

اسامی نامزدهای بخش بخش شعر کودک و نوجوان و بزرگسال نوزدهمین جشنواره قلم زرین از سوی هیأت داوران اعلام شد.

19 تیر 1400

30 فیلم برتر جنگی تاریخ سینما به انتخاب منتقدان

فیلم های جنگی، ژانری از آثار سینمایی را تشکیل می دهند که به قول ساموئل فولر فیلم ساز مطرح آمریکایی سوای اینکه چقدر شخصی یا احساسی باشند به این هدف ساخته می شوند تا مخاطبشان، جنگ را از نزدیک احساس کند.

11 اردیبهشت 1400

دختری با گوشواره مروارید

برخلاف همه پرتره های تاریخ هنر که درباره یک فرد هستند، دختری با گوشواره مروارید اثر نقاش پرآوازه عصر طلایی هلند یوهانس ورمیِر درباره یک رابطه است؛ رابطه ای رازآمیز که در یک نگاه تجسم می یابد.

28 فروردین 1400

نخستین نمایشگاه نهضت تولید، بومی سازی و صادرات در کرمان افتتاح شد

طی مراسمی با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران شرکت های بزرگ معدنی، نخستین نمایشگاه نهضت تولید، بومی سازی و صادرات با حضور 50 شرکت در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کرمان گشایش یافت

6 فروردین 1400

آوازها و نوای موسیقی خراسان شمالی برآمده از دل تاریخ و فرهنگ

قسمتی از موسیقی کردهای خراسان شمالی، موسیقی کوهپایه است. این موسیقی توأم با فریاد است و در مقایسه با موسیقی جلگه قوی تر، رساتر و گاه تندتر است. در کنار موسیقی کوهپایه، موسیقی جلگه و دشت هم وجود دارد که معمولاً ملایم تر است.

15 اسفند 1399

خبرنگاران سفالگر و ستاره های بی نشان؛ تازه های کانون پرورش فکری

تهران- خبرنگاران- انتشار فراخوان مهرواره هنری و ادبی ستاره های بی نشان ویژه بچه ها و نوجوانان و رونمایی از بازی رومیزی سفالگر توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان صورت گرفت.

7 بهمن 1399

امتزاج مرگ و زندگی

به گزارش خبرنگاران رمان سَبّت اولین رمان مجید غروی است که توسط نشر چشمه در سال 99به چاپ اول و دوم رسیده است. در نوشتار زیر نگاهی داریم به این رمان که به تازگی وارد بازار نشر شده است.

9 دی 1399

بهروز رضوی رمان جزیره گنج را بازخوانی می کند

رمان جزیره گنج اثر رابرت لویی استیونسون در قالب برنامه کتاب شب رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود.

15 آذر 1399

گزارش، پیروزی تاتار، کلید اردوغان در شرق مدیترانه

ارسین تاتار که در دوران نخست وزیری، به طور کامل تابع سیاست اردوغان و آنکارا بود، حالا با رسیدن به پست ریاست جمهوری، برای انطباق کامل قبرس ترک نشین با ترکیه، توان و امکان بیشتری در اختیار دارد.

27 آبان 1399

خبرنگاران در سوگ هنری که از آن می سرود

تبریز-خبرنگاران- انصاف باید داد که نوشتن از مرگ و هجران تلخ است... و دشوارتر زمانی است که از خاموش شدن حنجرۀ استاد محمدرضا شجریان؛ خسرو آواز موسیقی اصیل ایران زمین، بنویسی ...

26 آبان 1399

تعیین شدن مدفن وحشی بافقی بعد از 500 سال

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، تعیین شدن مدفن وحشی بافقی بعد از 500 سال صورت می گیرد.

26 آبان 1399

شعر در خصوص امید و امیدواری؛ 23 شعر کوتاه و بلند زیبا

در شرایط سخت زندگی، گاهی خواندن یک جمله انگیزشی، یک متن الهام بخش و حتی یک بیت شعر در خصوص امید و امیدواری می تواند روحیه ما را عوض نموده و حس خوبی را القا کند.

30 مهر 1399
تعداد: (29)