کتاب

ثبت رکوردی عجیب به نام پورشه با کشیدن ایرباس 380

رکوردزنی در گینس با جا به جایی بزرگترین هواپیمای مسافربریپورشه کاین، به تازگی توانسته است با کشیدن بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا به وزن 285 تن، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

26 اردیبهشت 1401

چابک سازی چاپخانه های کتاب با فناوری های نوین چاپ

به گزارش خبرنگاران ، رضا نورائی، کارشناس چاپ با ارسال یادداشتی به ایبنا درباره نسل نو دستگاه های چاپ کتاب به طرح نکاتی پرداخته است، ماشین آلاتی که هر یک از آن ها می تواند جای دستگاه های چاپ دیجیتال را گرفته و احتیاج بازار نشر را تامین کند.

14 اردیبهشت 1401

انیمه منتخب؛ کابوی بیباپ

از کابوی بیباپ تنها یک سریال و یک فیلم سینمایی ساخته شده، اما با همین دو اثر، این انیمه تماشایی شینیچیرو واتانابه به یک شاهکار کالت تبدیل شده است. کابوی بیباپ که بسیار الهام گرفته از محصولات غربی است (از ادیسه فضایی گرفته تا بیگانه و بلید رانر)، خودش تاثیر...

3 اردیبهشت 1401

الهامی: پنالتی آلومینیوم درست نبود، باشگاه این موضوع را پیگیری می نماید، در زمین ساری نباختن خیلی آسان تر است!

سرمربی تیم فوتبال نساجی قائمشهر تأکید کرد، پنالتی آلومینیوم اراک در مصاف با این تیم درست نبوده است و اعلام نمود، باشگاه نساجی این موضوع را پیگیری خواهد نمود.

31 فروردین 1401

جنس پوست دایناسورها و جانوران ماقبل تاریخ چگونه بود؟

دانشمندان با انجام آزمایشاتی پیروز به کشف جنس و رنگ پوست دایناسورها شدند.

4 بهمن 1400

نگاهی به اِشکال های گفتاری و نوشتاری امروز

خبرنگاران/قزوین درباره درست خواندن و گفتن و نوشتن، تا به امروز بسیار گفته اند و نوشته اند و شنیده ایم و خوانده ایم؛ ولی کافی نیست. پاسداشت زبان فارسی و برطرف کردن اشکال ها، نمی تواند به چندنوشته، برنامه، کتاب و جزوه منحصر باشد؛ بدین منظور بر آن شدیم تا...

26 دی 1400

انقراض گونه های کشف نشده طبیعت

هنوز همه گیاهان، حشرات، ماهی ها، و پستان دارانِ دنیا شمارش نشده اند. اگر پژوهشگران بخواهند در این کار پیروز شوند باید به شدت بر کوشش های خود بیافزایند، زیرا جنگل زدایی که دقیقه ای سی هکتار از جنگل های استوایی را

24 مهر 1400

وصیت نامه شهدا هرکدام یک کتاب معرفت است

به گزارش خبرنگاران ، کتاب رسانه های قدسی که به اهتمام محمدقاسم فروغی جهرمی گردآوری شده، مجموعه 88 وصیت نامه شهدای خبرنگار است. تصویر و زندگینامه مختصر هر شهید هم پیش از شروع هر وصیت نامه، درج شده است.

5 مرداد 1400

نامزدهای نهایی بخش شعر کودک و بزرگسال قلم زرین اعلام شد

اسامی نامزدهای بخش بخش شعر کودک و نوجوان و بزرگسال نوزدهمین جشنواره قلم زرین از سوی هیأت داوران اعلام شد.

19 تیر 1400

13 فیلم پرفروش جهان با موضوعات معنوی

در این مطلب نگاهی می اندازیم به 13 فیلم پرفروش جهان که با مضامین معنوی و درخشش ستاره های بزرگ درس هایی از زندگی و مرگ را به ما گوشزد می کنند. فیلم های مبتنی بر ایمان و معنویات این روزها در سینما بسیار مورد پسند واقع می شوند. فیلم هایی مانند حماسه کتاب مقدس...

3 تیر 1400

30 فیلم برتر جنگی تاریخ سینما به انتخاب منتقدان

فیلم های جنگی، ژانری از آثار سینمایی را تشکیل می دهند که به قول ساموئل فولر فیلم ساز مطرح آمریکایی سوای اینکه چقدر شخصی یا احساسی باشند به این هدف ساخته می شوند تا مخاطبشان، جنگ را از نزدیک احساس کند.

11 اردیبهشت 1400

نویسنده اهری برگزیده جایزه کتاب سال شد خبرنگاران

کتاب ریاض الملوک فی ریاضات السلوک با تصحیح و تحقیق بهروز ایمانی، نویسنده اهری، برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

14 فروردین 1400

روش مطالعه SQ3R چگونه درک یادگیری شما را به حداکثر می رساند

با گشت و گذار در زمینه یادگیری، به سرعت خواهید فهمید که روش های مختلف یادگیری و مطالعه برای یک موضوع وجود دارد. روش های مهم تر و تاثیر گذارتر به محبوبیت بیشتری هم دست پیدا می نمایند. یکی از آنها روش مطالعه SQ3R است.

1 فروردین 1400

چگونه برای فرزندم مادر خوبی باشم؟

مادربودن یکی از سخت ترین شغل های دنیاست. یک مادر خوب ویژگی های بسیار زیادی دارد اما از جمله مهم ترین آنها می توان به احترام به کودک، درک بالا، صبوری و شکیبایی، تواضع و ... اشاره کرد.

29 بهمن 1399

10 نکته طلایی در مورد دکور اتاق نوزاد

برای دکور اتاق نوزاد به بهترین شکل نکاتی را باید در نظر بگیرید از جمله انتخاب اتاق مناسب، مبلمان متناسب با اتاق و سن کودک، مواد و متریال مناسب، شرایط محیطی اتاق، استفاده از رنگ و سایبان و... که در مورد همه آن ها در این مقاله توضیح داده شده است.

10 بهمن 1399

خبرنگاران سفالگر و ستاره های بی نشان؛ تازه های کانون پرورش فکری

تهران- خبرنگاران- انتشار فراخوان مهرواره هنری و ادبی ستاره های بی نشان ویژه بچه ها و نوجوانان و رونمایی از بازی رومیزی سفالگر توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان صورت گرفت.

7 بهمن 1399

راهیابی 41 نامه از خوزستان به مرحله نهایی پویش کتابخوانی نامه به نویسنده

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، محمد جوروند با اعلام این خبر اعلام کرد: در پویش کتاب خوانی نامه به نویسنده که هم زمان با هفته ملی کودک بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتاب خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی...

26 دی 1399

امتزاج مرگ و زندگی

به گزارش خبرنگاران رمان سَبّت اولین رمان مجید غروی است که توسط نشر چشمه در سال 99به چاپ اول و دوم رسیده است. در نوشتار زیر نگاهی داریم به این رمان که به تازگی وارد بازار نشر شده است.

9 دی 1399

بهروز رضوی رمان جزیره گنج را بازخوانی می کند

رمان جزیره گنج اثر رابرت لویی استیونسون در قالب برنامه کتاب شب رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود.

15 آذر 1399

مواظب باشیم، فابینگ نگیریم

این روزها کرونا خبر یک بسیاری از رسانه هاست اما در جهان بیماری همه گیری از مدت ها قبل شایع شده که کم خطر نیست. این بیماری روی روابط انسان با بقیه و روال عادی زندگی اثر می گذارد تا جایی که گاه کار زوجین را حتی به طلاق می کشاند.

21 آبان 1399
تعداد: (35)