طراحی گرافیکی و چاپ

چابک سازی چاپخانه های کتاب با فناوری های نوین چاپ

به گزارش خبرنگاران ، رضا نورائی، کارشناس چاپ با ارسال یادداشتی به ایبنا درباره نسل نو دستگاه های چاپ کتاب به طرح نکاتی پرداخته است، ماشین آلاتی که هر یک از آن ها می تواند جای دستگاه های چاپ دیجیتال را گرفته و احتیاج بازار نشر را تامین کند.

14 اردیبهشت 1401

5 علت که چرا مردم هنوز تقویم کاغذی می خرند؟

تقویم رومیزی وسیله کوچک مفیدی است که می تواند به ما یاری کند تا ما زندگی خود را منظم و در راستا درست نگه داریم. من تقریباً مطمئن هستم که اکثریت ما بدون تقویمی که به ما یاری کند بعضی از وظایف روزانه ما را یادآوری کند، مانند زمان قرار دیدار بعدی با پزشک،...

12 اردیبهشت 1401

جلسه مهم پرسپولیس قبل از انتقال با اتوبوس ویژه به استادیوم

به گزارش خبرنگاران، ملاقات تیم های فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان ساعت 21:30 شامگاه امروز در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2021 آسیا در استادیوم فیصل بن فهد ریاض برگزار می گردد.

12 آبان 1400

کورتیکوتروپین (CORITCOTROPIN) چیست

تست تشخیصی نارسایی غده آدرنال، درمان حمله حاد اسکلروز مولتیپل، تشنج میوکلونیک بچه ها، سرکوب ایمنی و درمان التهاب میزان مصرف: در حمله حاد اسکلروز مولتیپل 80 تا 120 واحد به مدت 2 تا 3 هفته

22 مهر 1400

زایدویدین Zidovudine ، Lamivudine

این 2 دارو برای درمان عفونت های HIV مورد استفاده قرار می گیرند. اگر چه ممکن است این داروها سبب درمان عفونت HIV به طور کامل نشوند. اما می توانند سبب کاهش فراوری ویروس گشته و در نتیجه از اندازه آسیب های وارده به سیستم ایمنی بدن بکاهند. برای تأثیرات بیشتر...

14 مهر 1400

خالق کاراکترهای متفکر با چهره هایی نامشخص

کاسپار دیوید فردریش یکی از مهم ترین نقاشان آلمانی نسل خود بود که اغلب برای نقاشی های چشم انداز و شخصیت های متفکری که چهره های آن ها تعیین نیست معروفیت داشت. در ادامه با نکات کمتر شنیده شده ای درباره این هنرمند آشنا می شوید.

17 شهریور 1400

30 فیلم برتر جنگی تاریخ سینما به انتخاب منتقدان

فیلم های جنگی، ژانری از آثار سینمایی را تشکیل می دهند که به قول ساموئل فولر فیلم ساز مطرح آمریکایی سوای اینکه چقدر شخصی یا احساسی باشند به این هدف ساخته می شوند تا مخاطبشان، جنگ را از نزدیک احساس کند.

11 اردیبهشت 1400

همتی: کرونا، رشد اقتصادی کشور را به تاخیر انداخت خبرنگاران

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شیوع کرونا موجب شد رشد اقتصادی کشور که در آستانه مثبت شدن بود بار دیگر منفی شود.

30 فروردین 1400

روش مطالعه SQ3R چگونه درک یادگیری شما را به حداکثر می رساند

با گشت و گذار در زمینه یادگیری، به سرعت خواهید فهمید که روش های مختلف یادگیری و مطالعه برای یک موضوع وجود دارد. روش های مهم تر و تاثیر گذارتر به محبوبیت بیشتری هم دست پیدا می نمایند. یکی از آنها روش مطالعه SQ3R است.

1 فروردین 1400

خبرنگاران سفالگر و ستاره های بی نشان؛ تازه های کانون پرورش فکری

تهران- خبرنگاران- انتشار فراخوان مهرواره هنری و ادبی ستاره های بی نشان ویژه بچه ها و نوجوانان و رونمایی از بازی رومیزی سفالگر توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان صورت گرفت.

7 بهمن 1399

چرا نظام بودجه&zwnjریزی در ایران با عدالت میانه&zwnjایی ندارد؟

بسیاری از اقتصاددانان معتقد هستند که نظام بودجه ریزی تا حدود زیادی بر اساس چانه زنی سیاسی قرار می گیرد و کارشناسان مالی با توجه به داده هایی که وجود دارد، نمی توانند به صورت متوازن و عادلانه بودجه سنواتی را در پهنه جغرافیایی ایران توزیع نمایند.

16 دی 1399

امتزاج مرگ و زندگی

به گزارش خبرنگاران رمان سَبّت اولین رمان مجید غروی است که توسط نشر چشمه در سال 99به چاپ اول و دوم رسیده است. در نوشتار زیر نگاهی داریم به این رمان که به تازگی وارد بازار نشر شده است.

9 دی 1399

مواظب باشیم، فابینگ نگیریم

این روزها کرونا خبر یک بسیاری از رسانه هاست اما در جهان بیماری همه گیری از مدت ها قبل شایع شده که کم خطر نیست. این بیماری روی روابط انسان با بقیه و روال عادی زندگی اثر می گذارد تا جایی که گاه کار زوجین را حتی به طلاق می کشاند.

21 آبان 1399

سرنوشت تلخ بعضی کتاب های دینی

قاسمعلی فراست از آسیب هایی که به ادبیات دینی وارد شده و دفاع بد بعضی از نویسندگان و مسئولان از دین می گوید. او همچنین به کتاب سازی توسط مسئولان غیرحرفه ای اشاره و از این موضوع به عنوان سرنوشت تلخ بعضی از کتاب های دینی یاد می نماید.

22 مهر 1399

اقدامات مرکز خدمات جامع سلامت صالح آباد در هفته ملی بدون دخانیات

مسئول مرکز خدمات جامع سلامت صالح آباد از اجرای اقدامات فراوان مرکز خدمات جامع سلامت صالح آباد در هفته ملی بدون دخانیات خبر داد.

14 مرداد 1399

معرفی کتاب برای زمان قرنطینه؛ غرب زدگی از جلال آل احمد

جلال آل احمد یکی از تأثیرگذارترین نویسنده های معاصر است که کتاب غرب زدگی از آثار مهم او است که هنوز توسط مردم خوانده می گردد.

8 تیر 1399

ناگفته های تاریخ موسیقی ایران کتاب می شود، انتشار میلاد فرهنگ

میلاد کیایی مدرس، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور در گفتگو با خبرنگاران درباره تازه ترین فعالیت های هنری خود گفت: بعد از انتشار کتاب راز آشکارا که چندی پیش به چاپ ششم رسید، تصمیم گرفتم تا نظر به استقبال مخاطبان نگارش کتاب دیگری را آغاز کنم که فعلا نام...

22 اردیبهشت 1399

اعتراض به نحوه اطلاع رسانی درباره دریاچه ارومیه

یکی از نویسندگان حاضر در نشست مشترک شهرداری و استانداری آذربایجان شرقی با نویسندگان کودک و نوجوان کشور، از نحوه اطلاع رسانی به صاحبان قلم درباره همکاری برای فرهنگ سازی در حوزه احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد.

26 فروردین 1399