بودجه در نظر گرفته شده برای گازرسانی به روستا ها کافی نیست

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: رقم در نظر گرفته شده در بودجه 1400 برای گازرسانی به روستا ها کافی نیست.

بودجه در نظر گرفته شده برای گازرسانی به روستا ها کافی نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ عینک با کلاس از رشت، رسول فرخی میکال، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود گازرسانی به روستا های محروم گفت: متأسفانه هنوز بسیاری از منطقه ها محروم کشور به ویژه بعضی از دهستان های حوزه انتخابیه این جانب گازرسانی نشده است.

او اضافه کرد: با وجود پیگیری ها، پاسخ قابل قبولی نگرفتم چرا که مسئولان می گویند؛ به علت سرانه پایین جمعیتی، گازرسانی به این منطقه ها بودجه و سرمایه گذاری بالایی را می طلبد.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: این در حالی است که منطقه لاهیجان و سیاهکل نقش بسیاری در ایجاد امنیت غذایی کشور دارند، اما از داشتن نخستین امکانات محروم هستند.

فرخی با اشاره به قول مساعد وزیر نفت برای گازرسانی به دهستان های حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل، بر ضرروت گازرسانی به روستا های واقع در منطقه ها صعب العبور و محروم تأکید کرد.

او گفت: طبق آنالیز رقم در نظر گرفته شده برای گازرسانی به روستا ها کافی نیست چراکه برای گازرسانی به این منطقه ها چند هزار میلیارد بودجه احتیاج است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه بنابراین مقدار 15 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده در بودجه سال 1400 برای تحقق این مهم کفایت نمی کند، اضافه کرد: این بودجه باید در سال های آینده افزایش یابد.

فرخی یادآور شد: برای روستانشینان ساکن جنگل و کوه که اغلب با بخاری های هیزمی روزگار می گذراند و در سرمای زمستان در بالای کوه یا دل جنگل زندگی می نمایند، نعمت گاز دست نیافتنی و یک آرزو شده است.

او توضیح داد: روستا های منطقه ها جنگلی شهرستان سیاهکل جزء منطقه ها محرومی هستند که بسیاری از آن ها با وجود داشتن جمعیت بالای 20 خانوار همچنان فاقد گاز هستند و برای سوخت خود از درختان جنگلی یا اگر اوضاع اقتصادی شان بهتر باشد از بخاری نفتی استفاده می نمایند.

منبع خانه ملت

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بودجه در نظر گرفته شده برای گازرسانی به روستا ها کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه در نظر گرفته شده برای گازرسانی به روستا ها کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید