اجباری بودن واکسیناسیون برای کارمندان ادارات

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، سرمست گفت: براساس سیاست های نو همه افرادی که به نحوی در جامعه ارائه و دریافت خدمات دارند باید واکسن دریافت نمایند.

اجباری بودن واکسیناسیون برای کارمندان ادارات

به گزارش گروه استان های وبلاگ عینک با کلاس از قم،بهرام سرمست استاندار قم امروز در 106 مین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه همه پرسنل و کارمندان ادارات باید نسبت به دریافت واکسن اهتمام ویژه ای باید داشته باشند گفت: براساس سیاست های نو همه افرادی که به نحوی در جامعه ارائه و دریافت خدمات دارند باید واکسن دریافت نمایند.

سرمست با اشاره به اینکه طرح سامانه مدیریت هوشمند واکسیناسیون و بیماری های واگیر به صورت پایلوت در استان قزوین آغاز شده از انجام مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این طرح در آینده نزدیک در استان قم اطلاع داد و گفت: با اجرای این طرح به جای اعمال محدودیت های کرونایی مثل تعطیلی کسب و کار ها و محدودیت در تجمعات، باید با توسعه واکسیناسیون در پی پایین آمدن دامنه ابتلای بیماری کرونا باشیم و این سیاست ها ستاد استانی مقابله با کرونا است که با جدیت دنبال خواهد شد.

او اضافه کرد: تمام دستگاه های اجرایی قم باید فهرست کارکنان خود در رابطه با دریافت یا عدم دریافت واکسن در اختیار استانداری قرار دهند تا نسبت واکسینه نشده ها تصمیم گیری گردد.

استاندار قم بعلاوه واکسیناسیون تمام عوامل مرتبط با دانش آموزان را لازمه بازگشایی مدارس استان برشمرد و گفت: برای برداشتن محدودیت های کرونایی از جمله محدودیت های تردد، کسب و کار ها و بازگشایی دانشگاهی باید در پوشش واکسیناسیون جامعه هدف به یک شرایط مطلوب و اطمینان بخش برسیم.

سرمست اضافه کرد: خوشبختانه با تجهیز مراکز متعدد واکسیناسیون و تامین به موقع واکسن در استان از نظر زیرساخت های مراکز واکسیناسیون رتبه سوم کشور را داریم.

او با تاکید بر لزوم همکاری بیش از پیش دستگاه های فرهنگی برای اقنای افکار عمومی از مردم خواست با دریافت هر دو دز واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانع از صعودی شدن بیماری کرونا در استان شوند.

سرمست با اشاره به اینکه واکسیناسیون گروه سنی 12 سال به بالا هم در استان آغاز شده از همه دستگاه های تبلیغی و اجرایی استان خواست همه کوشش خود را برای پوشش حداکثری استان در گروه های سنی مختلف برای دریافت هر دو دز واکسن انجام دهند.

استاندار قم نسبت به پایین بودن رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آرامستان ها، گیم نت، نانوایی ها و پایانه های مسافربری تذکر داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این جلسه گفت: واکسیناسیون اتباع خارجی مجاز و بدون هیچ مسئله ای درحال انجام است.

دکتر قدیر هم در این جلسه با بیان اینکه 51 درصد گروه های سنی هدف در استان واکسن دریافت نموده اند، اندازه افزایش فرایند واکسیناسیون را در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بسیار مهم اسم کرد و گفت: تا به امروز 720 هزار دز واکسن در استان قم تزریق شده که 490 هزار دز واکسن تزریق شده مربوط به نوبت اول و 230 هزار دز مربوط به نوبت دوم واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه 200 هزار دز واکسن سینوفارم و 50 هزار دز واکسن برکت روز گذشته وارد قم شده است از همه افرادی که هنوز واکسن دریافت ننموده اند خواست هرچه سریعتر با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون واکسن خود را دریافت نمایند.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجباری بودن واکسیناسیون برای کارمندان ادارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجباری بودن واکسیناسیون برای کارمندان ادارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید