بعضی دانشجویان پرستاری به دلیل بی عدالتی در نظام پرداخت با انگیزه مهاجرت در این رشته تحصیل می نمایند

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، مسئول دفتر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به مسائل اقتصادی پرستاران گفت: بعضی دانشجویان پرستاری به دلیل بی عدالتی در نظام پرداخت با انگیزه مهاجرت در این رشته تحصیل می نمایند.

بعضی دانشجویان پرستاری به دلیل بی عدالتی در نظام پرداخت با انگیزه مهاجرت در این رشته تحصیل می نمایند

سیده نرگس مظهری مسئول دفتر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ عینک با کلاس، گفت: در پرستاری به واسطه نوع تعامل با بیمار و همراهان بیمار فرصت تاثیرگذاری برای پرستار فراهم است و این یکی از جذابیت های این حرفه است؛ البته با وجود اینکه جذابیت ها در حرفه پرستاری کم نیست اما گروهی از دانشجویان با انگیزه مهاجرت این رشته را برای تحصیل انتخاب می نمایند تا بعد از فارغ التحصیل شدن در ایران ، به عنوان پرستار در خارج از کشور مشغول به کار شوند. به هر روی انگیزه اقتصادی و گلایه مندی مکرر از بی عدالتی در نظام پرداخت ممکن است باعث گردد دانشجوی پرستاری نسبت به آینده حرفه ای خود نگران گردد پس وقتی با کمبود نیرو روبرو هستیم حفظ نیرویی که برای رشد و ارتقاء دانش او هزینه شده، لازم است.

وی با تاکید بر اینکه توجهات مادی و روحی برای یاری و ارزشمند دانسته شدن جامعه پرستاری مثل هر صنف دیگری لازم است، اضافه کرد: نقش رسانه ها نیز در به تصویر کشیدن این ارزشمندی قابل چشم پوشی نیست. تصویری که رسانه از یک شغل ارائه می نماید در مقبولیت اجتماعی آن حرفه موثر است و مقبولیت اجتماعی به رضایت شغلی افراد شاغل در آن صنف یاری می نماید .

مظهری اعلام کرد: بعد از کرونا تصویر خیلی بهتر و شایسته تری از پزشکان و پرستاران شکل گرفت شد مخصوصاً درباره پرستاری که به باور عوام صرفا یکی از مشاغل خدماتی است و در شاغلین نمی توانند منشأ فراوری علم باشند و برای پیشرفت علمی کشور مستقیماً نقشی ندارند. اما وقتی همه نگاه ها معطوف به آمار بهبود یافتگان مبتلایان کشورهای مختلف شد کشورهایی که آمار پیروز تری در بحث مدیریت بحران در شرایط پاندمی داشتند پیروز تر عمل کرند. بدیهی است که در ایران هم بخش مهمی از پیروزیت های مرتبط با بیماری ، مستقیما در گرو فعالیت پرستارانی است که برای زنده نگه داشتن کشور تعهد و دانش و مهارت خود را به کار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر رسیدگی به مسائل پرستاران و نیازهای خانوادگیشان به ویژه بانوان پرستار تاکید دارند تا این قشر نیز بتوانند در کنار حرفه لطیف پرستاری نقش های مهم تری را که به عنوان همسر و مادر پذیرفته اند به بهترین شکل ایفا نمایند، گفت: با توجه به اینکه شاغلین این حرفه را بیشتر زنان تشکیل می دهند لازم است سیستم توجه و انعطاف پذیری متناسب نشان دهد تا مثلا اگر یک زن به عنوان پرستار در محیط بالینی مشغول به خدمت است بتواند شیفتهای هماهنگ و متناسب با شرایط زندگی اش را انتخاب و یا حتی اگر تمایل دارد صرفاً به صورت نیمه وقت کار کند تا مجبور به گذراندن 200 ساعت شیفت در یک ماه نباشد؛ اما مسئله کمبود نیرو این امکان را سلب می نماید.

مظهری اظهار کرد: پرستاران علم و عاطفه را در کنار هم بکار می برند با این وجود وقتی دانشجویی که درحال فراگیری چنین مهارت ظریفی است، رضایت مندی و ارزش پرستاران را می بیند با اشتیاق بیشتری نسبت به تحصیل کوشش می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بعضی دانشجویان پرستاری به دلیل بی عدالتی در نظام پرداخت با انگیزه مهاجرت در این رشته تحصیل می نمایند" امتیاز دهید

1 کاربر به "بعضی دانشجویان پرستاری به دلیل بی عدالتی در نظام پرداخت با انگیزه مهاجرت در این رشته تحصیل می نمایند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی دانشجویان پرستاری به دلیل بی عدالتی در نظام پرداخت با انگیزه مهاجرت در این رشته تحصیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید