خبرنگاران تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به 21 نفر رسید

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، دهلی نو-خبرنگاران مقامات هندی روز چهارشنبه از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای 15 گردشگر ایتالیایی در این کشور خبر داده و اعلام کردند که تعداد افراد دارای ویروس کرونا در این کشور به 21 نفر رسیده است.

خبرنگاران تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به 21 نفر رسید

به گزارش رسانه های هند، 15 گردشگر ایتالیایی به هنگام ورود به هند دارای علایم ویروس کرونا بودند که مقامات هندی آنها را در بیمارستانی در دهلی نو قرنطینه کردند.

مقامات بیمارستان ایمز بیان نمودند که نتیجه آزمایش کرونای این افراد مثبت بوده است.

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز گذشته پس از برگزاری جلسه برای شرایط شیوع ویروس کرونا در هند بیان نمود: جایی برای نگرانی نیست و مردم نباید هراس داشته باشند.

با ادامه نگرانی ها از شیوه این ویروس در هند، دو مدرسه در منطقه نویدا در نزدیکی دهلی نو تعطیل شد. مقامات هندی بیان نمودند که دانش آموزان این مدرسه چند روز پیش با یک شهروند هندی که به تازگی از ایتالیا بازگشته است و به ویروس کرونا مبتلا شده است در ارتباط بوده اند.

مقامات اقدام به ضد عفونی این مدرسه کرده اند. مقامات ایالت اوتار پرادش بیان نمودند که دو ساکن شهر آگرا که با این فرد ارتباط داشته اند دارای علایم ویروس کرونا هستند اما نتیجه آزمایش آنها هنوز مشخص نشده است.

در دو شهر مومبای و پونا واقع در ایالت ماهاراشترا در جنوب هند نیز دو نفر داری علایم مشکوک به ویروس کرونا هستند.

به گفته مقامات هندی، یک مقام نظامی هند که حدود یک ماه پیش از ایران بازگشته است اکنون در ایالت مادیا پرادش در قرنطینه قرار گرفته است. مقامات هندی افزودند که این فرد دارای علایم کرونا نیست اما به عنوان اقدام پیشگیرانه وی در قرنطینه قرار گرفته است.

وزیر بهداشت ایالت گجرات بیان نمود که 87 نفر که به تازگی از ایران به هند بازگشته اند در قرنطینه خانگی قرار گرفته اند.

پاراکاش شیوار وزیر بهداشت گجرات گفت: در اقدامی پیشگیرانه، این 87 نفر که به تازگی از ایران بازگشته اند در قرنطینه خانگی قرار گرفته اند. برای مقابله با هر شرایط اضطراری، بیمارستان ها موظف شده اند که در هر منطقه حداقل یک بخش قرنطینه ایجاد کنند. معالجه مسافران در فرودگاه های بین المللی نیز همچنان ادامه دارد.

نخست وزیر هند: مردم از اجتماع های بزرگ پرهیز کنند

چند روز مانده به آغاز جشن بزرگ رنگ بازی هند به نام هولی نارندرا مودی نخست وزیر این کشور روز چهارشنبه بیان نمود که وی امسال در این جشن شرکت نخواهد کرد.

نخست وزیر هند همچنین از مردم این کشور خواست تا از اجتماع های بزرگ پرهیز کنند.

لغو رزمایش دریایی نیروی دریایی هند

مقامات هندی روز چهارشنبه بیان نمودند که رزمایش چند جانبه نیروی دریایی هند به نام میلان به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

این رزمایش دریایی قرار بود به حضور 41 کشور از جمله اندونزی، استرالیا، تایلند ، مالزی، فرانسه، عربستان سعودی، عمان، کره جنوبی ، کویت، بحرین و امارات متحده عربی در آب های ساحلی آندامان و نیکوبر هند برگزار شود.

علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به 21 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به 21 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید