ساخت و ساز بی رویه در روستای زیارت گرگان

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، حصار ساختمان های سیمانی و آپارتمان ها در زیارت روز به روز بلندتر شده و حریم منظری بافت تاریخی روستای تاریخی روستای زیارت گرگان در انبوهی از سازه های ناهمگون در حال نابود شدن است.

ساخت و ساز بی رویه در روستای زیارت گرگان

در روستای زیارت بیش از 1500 واحد غیرمجاز ساخته شده که مجوز کمیسیون ماده یک تبصره یک جهاد کشاورزی را ندارند و ساخت آن ها مربوط به قبل از دهه 70 شمسی است.

320 هکتار از محدوده مسکونی روستای زیارت در طرح هادی و مجاز قرار گرفته و یک بلوک مسکونی مشتمل بر صد ها منزل مسکونی به مساحت 74 هکتار در بخش شمالی و یک بلوک مسکونی مشتمل بر چند صد منزل مسکونی در جنوب و شرق این روستا به صورت غیر مجاز احداث شده است.

روستای زیارت دارای 900 هکتار زمین کشاورزی و مستثنیات است که بیشتر این زمین ها از شیب 12 تا 15 درصد برخوردار بوده و باید به باغ تبدیل شوند تا از فرسایش خاک جلوگیری گردد. روستای زیارت در ارتفاع هزار متری از سطح دریا از شمال به ناهارخوران و ارتفاعات بندسر و خمام شهر، از شرق به ارتفاعات خال دره، از غرب به ارتفاعات مازوآش، ادیم و کمرسر و از جنوب به آبشار و ارتفاعات پوشیده از جنگل محدود می گردد.

روستای گردشگری زیارت با 478 واحد مسکونی روستایی دارای هزار و 964 نفر جمعیت در دهستان استرآباد جنوبی از توابع بخش مرکزی گرگان واقع است و از آبشار زیبا، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و بعلاوه بافت قدیمی و تاریخی برخوردار است.

عکاس: راحله حصاری

منبع: فرارو

به "ساخت و ساز بی رویه در روستای زیارت گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و ساز بی رویه در روستای زیارت گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید