ثبت رکوردی عجیب به نام پورشه با کشیدن ایرباس 380

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، رکوردزنی در گینس با جا به جایی بزرگترین هواپیمای مسافربری

پورشه کاین، به تازگی توانسته است با کشیدن بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا به وزن 285 تن، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

ثبت رکوردی عجیب به نام پورشه با کشیدن ایرباس 380

در سراسر جهان، هر روز رکوردهای متعددی شکسته می شوند و کتاب گینس بروزرسانی می گردد که مسلما پرداختن به همه آن ها کار سختی است، مضاف بر اینکه بخش اعظم این رکوردها، از نظر علمی ارزشی ندارند؛ اما وقتی نام پورشه مطرح گردد و صحبت از کشیدن هواپیمای غول پیکر ایرباس 380 باشد، نمی توان بی تفاوت بود. در ادامه با وبلاگ عینک با کلاس همراه باشید.

مدل دیزلی کاین S، بیش از 100 برابر نسبت به ایرباس 380 سبک تر است. جالب اینجا است که رکورد قبلی با عدد 115 تن در کتاب گینس ثبت شده بود و کشیدن این هواپیما به وزن 285 تن، تقریبا 2 برابر رکورد قبلی است. ریچارد پین، تکنیسین پورشه پشت فرمان کاین نشست تا این افتخار با نام او نیز همراه گردد. گفته می گردد برنامه کشیدن این هواپیما با خودروی دیزلی پورشه کاین، ایده ریچارد پین و نتیجه محاسبات دقیق او بوده است.

شرکت هواپیمایی فرانسه (ایرفرانس) انجام این چالش را قبول کرد و البته به استقبال این ایده تبلیغاتی رفت. تجهیرات لازم برای بکسل ایرباس 380 که مناسب میزان و مشخصات فنی پورشه کاین باشد نیز از طریق ایرفرانس فراهم شد تا هیچ تغییری در شاسی و قسمت مخصوص بکسل در عقب کاین ایجاد نگردد.

خودرویی که در این رویداد شرکت داشت، با پیشرانه توربودیزل پورشه، قدرت 385 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن متر فراهم کرد. کاین توانست ایرباس 380 را تا مسافت 42 متر در باند فرودگاه شارل دوگل پاریس بکسل کند. فراموش نکنیم، نسخه بنزینی و توربوشارژ پورشه کاین نسبت به مدل دیزل دارای گشتاور بیشتری است؛ اما پورشه تصمیم گرفت از مدل دیزل برای ثبت این رکورد استفاده کند.

ریچارد پین می گوید:

ما برای آزمایش محصولات پورشه، معمولا تا این حد زیاده روی نمی کنیم. باید اعتراف کنم که من کار سختی انجام ندادم و البته پورشه کاین هم بدون هیچ مسئله ای این کار را انجام داد. برای اولین بار، چیزی به جز بدنه سفید ایرباس در آینه های خودرو ندیدم که برای من بسیار جالب بود. این آزمون ثابت کرد خودروهای پورشه می توانند فراتر از انتظار خریداران عمل نمایند. کاری که مدل کاین انجام داد، فراموش نشدنی بود. این خودرو کاملا استاندارد است. من با آن از لندن تا پاریس رانندگی کردم و با همین خودرو به لندن باز خواهم گشت.

کارشناس ثبت رکوردها در کتاب گینس می گوید:

در سال های کار در گینس، رکوردهای متعدد و عجیبی ثبت نموده ام؛ اما کشیدن یکی از بزرگ ترین هواپیماهای جهان از طریق خودروی پورشه کاین، در میان همه آن ها شاخص و خاطره انگیز است.

خودرویی که در این رویداد شرکت داشت، با پیشرانه 6 سیلندر و 3 لیتری توربودیزل مجهز به اینترکولر همراه بود. این نسخه از پورشه کاین، ظرف 6.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن محدود به 210 کیلومتر بر ساعت است. قیمت کاین دیزل از 56 هزار دلار آغاز می گردد و با آپشن های کامل، نزدیک به 100 هزار دلار خواهد بود.

منبع: الی گشت

به "ثبت رکوردی عجیب به نام پورشه با کشیدن ایرباس 380" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکوردی عجیب به نام پورشه با کشیدن ایرباس 380"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید