تعهدات پروژه مسکن مهر را تا سرانجام دنبال می کنیم، ساخت 600 هزار مسکن در استان تهران

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار تهران گفت: در پروژه مسکن مهر همه تکالیف و تعهدات را ان شاءالله تا خاتمه دنبال می کنیم.

تعهدات پروژه مسکن مهر را تا سرانجام دنبال می کنیم، ساخت 600 هزار مسکن در استان تهران

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عینک با کلاس، محسن منصوری درباره مسکن ملی گفت: یکی از مهمترین دستور کار و موضوعات دولت سیزدهم ساخت مسکن است و از برنامه های آقای رئیسی است که سالانه یک میلیون مسکن ملی ساخته گردد.

وی گفت: در واقع ساخت مسکن به عنوان یکی از تکالیف اصلی وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه هاست که ابلاغ کردند و سالانه یک میلیون مسکن سهم استان تهران می باشد و بسیار معین نماینده و مهم است.

استاندار تهران اضافه کرد: از این یک میلیون، حدود 155 هزار واحد سهم استان تهران است که این موضوع به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که کلیت موضوع و سیاست دولت را پذیرفته ایم و مقدمات اجرایی آن را فراهم می کنیم.

وی گفت: با توجه به سیاست های مهاجرتی و زیرساخت ها و منابع و ذخایر و شرایط خاصی که استان تهران به لحاظ جمعیتی دارد اصل قضیه باید اجرایی گردد.

منصوری ادامه داد: در جلسه امروز شورای مسکن دستور کار تسهیل پروژه های قبلی را هم داریم و باید به تعهدات خود عمل کنیم.

استاندار تهران اضافه کرد: از جمله در پروژه مسکن مهر همه تکالیف و تعهدات را ان شاءالله تا سرانجام دنبال می کنیم و در اقدام ملی مسکن که آغاز شده و در حال پیگیری است همه آن ها را حتما تکالیف خودمان می دانیم و نهایی می کنیم.

استاندار تهران گفت: در چهار سال حدود 600 هزار واحد مسکونی در استان ساخته می گردد.

آقای محسن منصوری در ادامه اضافه کرد: اقدام جدی و اصلی ما قانون جهش فراوری مسکن است که آن ها را نهایی کنیم، نهضت ملی ساخت مسکن را با سرعت زیادی دنبال می کنیم و تصمیماتی نیز درباره سرعت و دقت اجرای ساخت صورت گرفت و شهرداری ها مکلف شدند ظرف یک ماه پیش پروانه و ظرف 3 ماه نیز پروانه صادر نمایند.

استاندار تهران اضافه کرد: مخاطب پروژه ها (مسکن مهر و ملی) معمولا کسانی هستند که از نظر اقتصادی وضع مناسبی ندارند و بناست که این پروژه ها کم هزینه ساخته گردد.

وی گفت: یکی دیگر از مهم ترین مسائل و موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح شد آماده سازی زمین است.

منصوری اضافه کرد: به لطف خدا زمین مورد احتیاج تمام پروژه های چهار ساله را شناسایی کردیم و آماده سازی آن را آغاز می کنیم یعنی به لحاظ زمین درسطح استان تهران با تدبیری که در حوزه راه و شهرسازی و منابع طبیعی و سازمان برنامه انجام داده اند، شناسایی اولیه زمین مورد احتیاج تمام پروژه های ما در دولت سیزدهم در چهار سال انجام شد.

استاندار تهران گفت: یکی از مصوبات ما نیز این بود که این زمین ها مبتنی بر سند آمایش باشد و آن زمین های که مناسب برای اجرای پروژه ها هستند در اولویت قرار گیرند و شرایط و شاخص هایی آمایش حتما لحاظ شده باشد و به لحاظ استاندارد و زیرساخت ها زمینه های مناسب برای این کار در نظر گرفته گردد.

وی اضافه کرد: در مجموعه شهر های تازه مثل پرند و پردیس و ... 20 پروژه متمرکز نیز داریم که از قبل مسائل اجرایی داشتند، برنامه زمانبندی را برای رفع مسائل انجام داده ایم که در اسرع وقت این مسائل نیز رفع خواهد شد.

منصوری اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات واحد های ساخته شده و آماده ای است که در استان تهران وجود دارد و اکنون چندین هزار واحد در استان گزارش دادند که انبوه سازان مختلف ساختند، اما به هر دلیلی نتوانستند آن ها را بفروشند که هم اکنون آماده است. با قواعد فعلی بانک مسکن برای این واحد ها وام تعلق نمی گیرد بلکه وام برای ساخت تعلق می گیرد که مقرر شد این واحد ها شناسایی گردد.

وی ادامه داد: در شهرستان های استان از این واحد ها زیاد است که می تواند در طرح نهضت مسکن قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بیش از چند هزار واحد داریم که مقرر شد وزیر راه و مدیر عامل مسکن اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند و این ها را در این طرح مسکن ملی نیز بیاوریم یعنی وام پرداخت گردد تا این واحد های آماده نیز در اختیار متقاضی قرار گیرد و سند نیز در اختیار و در گرو بانک باشد.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عینک با کلاس به نقل از صدا و سیما، استاندار تهران گفت: مقرر شد این واحد های بلاتکلیف مانده در کوتاه ترین زمان ممکن که تعدادشان نیز زیاد است در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تعهدات پروژه مسکن مهر را تا سرانجام دنبال می کنیم، ساخت 600 هزار مسکن در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهدات پروژه مسکن مهر را تا سرانجام دنبال می کنیم، ساخت 600 هزار مسکن در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید