تردد کشتی در مرکز تاریخی ونیز ممنوع شد

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، تردد کشتی های بزرگ گردشگری در منطقه تاریخی ونیز از این پس ممنوع است.

تردد کشتی در مرکز تاریخی ونیز ممنوع شد

بر اساس قوانین نو، از این پس در شهر ونیز، کشتی های بزرگ با وزن بیش از هزار تن اجازه تردد در بعضی منطقه ها را ندارند.

ساکنان ونیز و فعالان محیط زیست مدت ها است نسبت به تردد کشتی های بزرگ تفریحی در منطقه تاریخی و شنماینده شهر ابراز نگرانی می نمایند و در رفراندوم غیررسمی که در ماه ژوئن برگزار گردید، حدود 99 درصد از 18 هزار بومی شهر ونیز از قانون ممنوعیت عبور کشتی های بزرگ حمایت کردند.

لوئیجی برونیارو شهردار ونیز بیان کرد:

این طرح پاسخی به نیازهای ساکنین، صنعت جهانگردی پرسود شهر و بعلاوه گروه هایی است که نسبت به آسیب به بخش ها و کانال های کم عمق هشدار داده بودند. ما می خواهیم به یونسکو و تمام دنیا نشان دهیم که یک راهکار داریم. این طرح تمام شغل هایی را که با صنعت کشتی های تفریحی مرتبط است، در نظر گرفته است.

شهر ونیز یکی از شهرهای جهانگردپذیر دنیا است و سالانه میلیون ها جهانگرد به این شهر می فرایند. روزانه حدود 60 هزار جهانگرد که از مقدار جمعیت ونیز نیز بیشتر است از این شهر زیبا تماشا می نمایند که در سال های اخیر صدمات زیادی را به ونیز که در لیست میراث دنیای سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده، وارد نموده اند.

جهانگردان، این شهر تاریخی را که سالانه میزبان حدود 20 میلیون جهانگرد است، یکی از زیباترین شهرهای دنیا دانسته و به علت داشتن بناهای تاریخی ارزشمند به ونیز لقب موزه ای در فضای باز را داده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "تردد کشتی در مرکز تاریخی ونیز ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد کشتی در مرکز تاریخی ونیز ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید