پرتره شوپن که به صورت تصادفی در جریان فروش خیابانی اجناس دست دوم خریداری شده بود و اینک ترمیم شده

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، یک پرتره پوسته پوسته از آهنگساز لهستانی مشهور -فردریک شوپن- تقریباً سه دهه در یک خانه در لهستان آویزان بود و کسی ارزش آن را نمی دانست. این پرتره که در جریان فروش وسایل دست دوم در کنار خیابان خریداری شده بود، دارای ارزش تلقی نمی شد تا اینکه یک متخصص نقاشی را به قرن نوزدهم و شوپن منسوب کرد.

پرتره شوپن که به صورت تصادفی در جریان فروش خیابانی اجناس دست دوم خریداری شده بود و اینک ترمیم شده

این نقاشی کوچک اکنون در یک بانک در شرق لهستان واقع شده است و صاحبان آن در خصوص سرنوشت این تابلو در حال مذاکره اند.

اخبار وجود این اثر هنری این هفته در حالی منتشر شد که ورشو میزبان هجدهمین دوره مسابقات پیانوی فردریک شوپن بود.

داریوش مارکوفسکی، استاد دانشگاه نیکولاس کوپرنیکوس، کارشناس هنری که سال گذشته این پرتره را آنالیز و بازسازی کرد، می گوید این تابلو دارای ارزش تاریخی و معنوی قابل توجهی است، اما از برآورد قیمت آن برای خودداری کرد. این نقاشی کوچک اکنون ترمیم شده و در قاب طلاکاری شده قرار داده شده.

ابعاد نقاشی 29.5 سانتی متر در 23.3 سانتی متر است. مارکوفسکی با استفاده از روش های پیشرفته، بر اساس مواد و رنگدانه های مورد استفاده و اندازه آسیب، زمان ترسیم آن را اواسط قرن 19 تخمین زده است.

وی گفت: نمی توانیم سال دقیق ایجاد آن را معین کرد و تشخیص بدهیم که چه کسی آن را کشیده. فقط نام هنرمند یعنی آلفرد به صورت امضا در تابلو معین است. نمی توانیم بگویم آیا او برای این پرتره ژست گرفته یا نقاش از روی تابلوی دیگری ترسیم نموده.

شوپن در سال 1810 در خانه ای در Zelazowa Wola، روستایی در نزدیکی ورشو، از مادری لهستانی و پدری فرانسوی به دنیا آمد. او در 19 سالگی لهستان را ترک کرد تا تحصیلات موسیقی خود را در وین و سپس در پاریس تکمیل کند و در آنجا مستقر شد، آهنگسازی کرد، کنسرت برگزار کرد و پیانو تدریس کرد.

شوپن در 17 اکتبر 1849 در پاریس درگذشت و در گورستان پر لاشز Pere Lachaise به خاک سپرده شد، اما قلب او (با پیشنهاد خواهرش) در کلیسای صلیب مقدس در ورشو نگهداری می گردد، جایی که مراسم سالگرد تولد و مرگ او را جشن می گیرند!

منبع: apnews

منبع: یک پزشک

به "پرتره شوپن که به صورت تصادفی در جریان فروش خیابانی اجناس دست دوم خریداری شده بود و اینک ترمیم شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتره شوپن که به صورت تصادفی در جریان فروش خیابانی اجناس دست دوم خریداری شده بود و اینک ترمیم شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید