مقایسه مزدا CX، 3 با CX، 5

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، مزدا CX-3 و CX-5 از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.

مقایسه مزدا CX، 3 با CX، 5

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، بسیاری از خودروهای شاسی بلند لوکس هستند که در بازار خواستار زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به مزدا CX-3 و CX-5 اشاره نمود که هواداران خاص خود را دارد. در حقیقت، مزدا CX-3 و CX-5 این روز ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو برترین شاسی بلندها در نظر گرفت.

مزدا CX-3 و CX-5 دو خودرویی هستند که به عنوان کراس اوورهای جمع و جور و ساب کامپکت شناخته می گردد و برای رقابت با خودروهای بسیار زیاد فراوری شده اند. این 2 خودرو، خودرو های مجذوب کنندهی هستند که از زبان طراحی به کار رفته در ماشین آلات اسپرت بهره می برند، این دو کراس اوور مسلماً دو تا از برترین گزینه ها در بخش های خود هستند.

CX-3 : CX-3 خودرویی با موتور 2.0 لیتری چهار خطی است که 148 اسب بخار قدرت و 146 پوند فوت گشتاور فراوری می نماید. پیشرانه CX-3 که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل شده است (حیف از عدم وجود CVT!)، این خودرو را همراه با قدرت قابل قبولی به حرکت در می آورد.

CX-5 : CX-5 دو گزینه موتور را به خریداران ارائه می دهد. مدل های پایه ممکن است به یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شوند که 187 اسب بخار قدرت و تقریباً میزان گشتاور برابری دارد. قدم گذاشتن به مدل های Grand Touring Reserve و Signature به خریداران یک نسخه توربوشارژ از همان موتور را می دهد.

افرادی که تجربه سواری با این خودرو را داشته اند، به شدت آن را توصیه می نمایند چرا که علاوه بر قدرت مناسب، بسیار ارزان است. گشتاور آن باعث می گردد که در بزرگراه ها به سرعت در رمپ ها و در بدترین حالت زمستان کار کند. در خصوص سوخت ممتاز از قدرت بالاتری برخوردار است، اما در موارد معمولی بدون شکایت کار خواهد نمود.

CX-3: خط فراوری CX-3 به تریم تک اسپورت در آمریکا تقلیل یافته است. خوشبختانه، مزدا در خصوص ویژگی هایی از جمله استارت دکمه ای، اتصال درگاه های USB و سیستم اطلاعات تفریح 7.0 اینچی این برند کوتاهی نمی نماید. مجموعه یاری های راننده i-ActivSense نیز شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک متقابل عقب و ترمز اضطراری اتوماتیک می گردد.

CX-5: علاوه بر کیت موجود در شریک نمایشگاه خود، CX-5 گزینه هایی مانند نمای دوربین 360 درجه و صفحه نمایش TFT قابل تنظیم مجدد را در پشت آمپری نیز به همراه دارد. صفحه نمایش مرکزی نیز بزرگ تر است، اکنون مدل های Signature با میزان 10.25 اینچ، مخصوصاً با جایگاه های چرمی ناپا قهوه ای Caturra، بسیار مجذوب کننده هستند.

به گفته مزدا، سیستم اطلاعات تفریح خود را عمداً طوری طراحی نموده است که از صفحه نمایش لمسی استفاده نکند، زیرا شرکت احساس می نماید چنین فناوری حواس راننده را پرت می نماید. برای به حداقل رساندن حواس پرتی رانندگی، فرمان ها را می توان به سادگی با دکمه های چند منظوره Commander و دکمه های میانبر خودرو یا با فرمان صوتی چرخاند. این یک راه چاره هوشمندانه است که در هر دو خودرو یافت می گردد.

مانند بعضی خودروسازان آلمانی، مزدا دوست دارد خودرو های کراس اوور خود را با طول های مختلف طراحی کند. این دو مطمئناً مجذوب کننده هستند، بینی های کوسه و قوس چرخ ها مانند نیش زنبور متورم شده است و اگر صادق باشیم، فراورینمایندگان بدتری نسبت به آئودی وجود دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مقایسه مزدا CX، 3 با CX، 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مزدا CX، 3 با CX، 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید