مدیرمسئول روزنامه توریسم فعال برگزیده گردشگری شد

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، آیین نکوداشت روز جهانی گردشگری فارس پنجشنبه 11 مهر جاری با حضور مسئولان استانی، رؤسای صنوف گردشگری و شاغلان در این حوزه در هتل بزرگ شیراز برگزار گردید و فعالان برگزیده گردشگری فارس تجلیل شدند.

مدیرمسئول روزنامه توریسم فعال برگزیده گردشگری شد هما حاصلی

امید حقیقت، مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به توجه ویژه حاکمیت به صنعت گردشگری ابراز داشت: سیاست وزارتخانه میراث فرهنگی این است که گردشگری متعلق به بخش خصوصی است که از سوی بخش دولتی حمایت و نظارت می گردد و در واقع سکان داران این صنعت بخش خصوصی هستند.

حقیقت با اشاره به تشکیل شورای عالی گردشگری به دستور رئیس جمهوری گفت: پیشنهاد تشکیل این شورا از سوی وزیر میراث فرهنگی مطرح و مورد حمایت رئیس جمهوری نهاده شد. اعضای این شورا متشکل است از یک سیاستمدار کهنه کار بین المللی، رئیس اتاق بازرگانی کشور و یک استاد دانشگاه که چینش اعضا نشان می دهد علم و تجربه بین المللی به همراه مدیران و سرمایه گذاران مهره های ارتقای این صنعت هستند. وی افزود: استانداران در سطح استان ها به عنوان مدیر این شورا و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به عنوان دبیر ایفای نقش می نمایند و بازوان آن اتاق بازرگانی نیز شهرداری و بقیه تشکل ها و دستگاه های اجرایی هستند. حقیقت اذعان داشت: گردشگری می تواند جایگزین صنعت نفت گردد، به شرطی که آستین های همت بالا رود و در این راستا وزارتخانه تمام قد پشت بخش خصوصی ایستاده و با حمایت از ایده های نو و تسهیل صدور مجوزها و اعطای تسهیلات از فعالان این حوزه حمایت می نماید. مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سخنان خود مطرح نمود: در مسئله توریسم درمانی نیز موهبتی نصیب شهر شیراز شده که مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان تنها شهر شیراز را انتخاب می نمایند و به آن علاقه خاصی دارند که باید از این نعمت استفاده کرد و با سامان دهی گردشگری سلامت استان آبروداری کرد . وی با بیان اینکه هر هفته 12 پرواز تنها از مبدأ عمان به شیراز وارد می گردد، گفت: این ظرفیتی فوق العاده ای است که امیدوارم برنامه ریزی درستی برای آن انجام گردد و ضروری است دادگستری و نیروی انتظامی نیز در این باره همراهی نمایند. حقیقت زمینه جذب گردشگر درمانی را در سطح کشور تنها برای استان فارس و شهر شیراز فراهم دانست و تأکید کرد: با وجود سودآوری این بخش اما مسائل آن چندبرابر شده که برای سامان دهی آن احتیاج به کمک همگانی است تا در شرایط تحریم حداقل از این نعمت بتوانیم عایدی نصیب استان کنیم.

■ 1900 میلیارد تومان پروژه گردشگری در فارس

در ادامه این آیین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه در سال های گذشته رشد قابل ملاحظه ای در تأسیسات گردشگری این استان اتفاق افتاده است، گفت: 137 پروژه گردشگری با پیشرفت فیزیکی 30 تا 80 درصد با اعتبار 1900 میلیارد تومان در سطح استان فارس در حال اجراست. مصیب امیری رشد ساخت وساز تأسیسات گردشگری سال های اخیر در این استان را از رشد تعداد گردشگران بیشتر دانست و مطرح نمود: در 6 ماهه اول سال 98، سه میلیون گردشگر داخلی و 195هزار گردشگر خارجی وارد فارس شده اند. وی ادامه داد: در 6 ماهه اول امسال بیش از 181 موافقت اصولی در حوزه احداث تأسیسات گردشگری این استان صادر شده که بیش از کل مجوزهای صادرشده در سال گذشته است و در سال های اخیر نیز 135 اقامتگاه بوم گردی در فارس ایجاد شده که 20 واحد جدید هم تا انتها سال ایجاد خواهد شد. امیری با تأکید بر حمایت وزارتخانه از ساخت اقامتگاه های بوم گردی افزود: خوشبختانه ساخت این اقامتگاه ها، هم با اقبال خوب بخش خصوصی روبرو شده، هم دولت تسهیلات قابل توجهی برای حمایت از سرمایه گذاران در نظر گرفته است. وی همچنین به ثبت دنیای شهر آباده به عنوان شهر صنایع دستی و نیز ثبت ملی شیراز اشاره نمود و گفت: تا انتها سال شیراز به شهرهای دنیای صنایع دستی خواهد پیوست و این مهم ظرفیت های عظیمی برای رونق صنایع دستی شیراز در بر خواهد داشت. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: در 6 ماه گذشته بیش از 18هزار گردشگر عمانی با یک ایرلاین به شیراز وارد شده اند و با لحاظ کردن مسافران ایرلاین های دیگر که برای خدمات درمانی وارد استان می شوند، بیش از 30هزار گردشگر خارجی در این مدت برای دریافت خدمات درمانی در حوزه گردشگری سلامت به این شهر سفر نموده اند. وی در انتها گفت: در حوزه زیرساخت های گردشگری استان از لحاظ کمی رشد خوبی انجام شده است اما باید همه متولیان امر برای رشد کیفی این صنعت در استان اهتمام ویژه داشته باشند.

■ زمینه حضور ایرانیان خارج از کشور فراهم گردد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به جاذبه های بی نظیر و طبیعت شگفت انگیز کشور گفت: در برنامه ششم توسعه به گردشگری توجه ویژه شده و راهکار روبروه با تحریم و تهدید گردشگری است. علی اکبری افزود: حدود 7 میلیون ایرانی خارج از کشور زندگی می نمایند که بیش از 95 درصد آنها دارای دانش و ثروت و همچنین علاقه مند به بازگشت به ایران و دیدن زیبایی های این سرزمین هستند. باید با تعدیل سیاست ها زمینه حضور آنها را در کشور فراهم کرد. اکبری با تأکید بر حذف موانع پیش روی صنعت گردشگری گفت: یکی از مسائل کنونی درهم تنیدگی ضوابط و قوانین است که باید برداشته گردد و راه برای فعالیت بخش خصوصی باز گردد. وی همچنین به سوداگری که توریسم درمانی گرفتار آن شده است، اشاره نمود و گفت: اگر توریسم سلامت مدیریت نگردد، نه تنها اعتبار کشور از بین می رود، بلکه سرمایه که وارد می گردد، به انحراف کشیده خواهد شد.

■ تورهای ارزان گردشگری در سبد خانوار ایرانی قرار می گیرد

رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز در این آیین گفت: شکل گیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تعامل ریاست آن با بخش خصوصی و اجرای همه راهکارهایی که پیشنهاد شده، ازجمله دلایل قرارگیری گردشگری در راستا صحیح حرکت به سمت توسعه است. حسن سیادتان افزود: آخرین پیشنهادی که به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داده شده، ایجاد جایگاه گردشگری در هواپیماهاست که برای ایجاد تور ارزان قیمت برای هم وطنان برنامه ریزی شده است. وی ادامه داد: به دلیل وضعیت مالی کنونی، سفر از سبد اغلب خانوارهای ایرانی حذف شده که ایجاد جایگاه گردشگری که باید از سوی وزارتخانه دنبال گردد، می تواند در این راستا مؤثر باشد. سیادتان افزود: روزانه 50 هواپیما در فرودگاه شیراز به زمین می نشیند که اگر در هر هواپیما 10 جایگاه گردشگری با تخفیف مناسب در نظر گرفته گردد، می توان روزانه 500 گردشگر با هزینه سفر ارزان به این شهر وارد کرد و زمینه گنجاندن سفر در سبد خانوارهای ایرانی را نیز افزایش داد. وی در ادامه گفت: این درخواست از سوی فعالان بخش خصوصی گردشگری وجود دارد که دولت کوشش خود را برای لغو ویزا ژاپن و کشورهای همسایه انجام دهد که این موضوع در درازمدت می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

■ باید دست واحدهای اقامتی دولتی بسته گردد

این فعال حوزه گردشگری وجود واحدهای اقامتی دولتی را مسئله ای پیش روی بخش خصوصی دانست و گفت: باید دست واحدهای اقامتی دولتی بسته گردد و این واحدها یا تعطیل و یا اینکه به بخش خصوصی واگذار شوند.

■ مهمان پذیرهای فارس احتیاجمند بازسازی

رئیس جامعه هتلداران استان فارس در ادامه سخنان خود گفت: 135 مهمان پذیر در این استان وجود دارد که 30 درصد آن متعلق به زمان رضاشاه بوده و 40 درصد نیز قبل از انقلاب ساخته شده است که باید بودجه ای برای بهسازی آن در نظر گرفته گردد تا این اماکن به زیبایی وارد صنعت گردشگری شوند.

از فعالان برگزیده بخش گردشگری استان فارس تجلیل شد. در این میان، حسین واحدی پور مدیرمسئول روزنامه توریسم به پاس همراهی و کوشش مستمر برای توسعه این صنعت، فعال برگزیده گردشگری شناخته و تجلیل شد و لوح و نشان گردشگری سال 1398 را دریافت کرد.

■ مدیرمسئول روزنامه توریسم فعال برگزیده گردشگری شد

در انتها این مراسم، از فعالان برگزیده بخش گردشگری استان فارس تجلیل شد. در این میان، حسین واحدی پور مدیرمسئول روزنامه توریسم به پاس همراهی و کوشش مستمر برای توسعه این صنعت، فعال برگزیده گردشگری شناخته و تجلیل شد و لوح و نشان گردشگری سال 1398 را دریافت کرد. همچنین در بخش واحدهای اقامتی (هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی) محمدکریم تهرانی پیشکسوت هتلداری فارس، محمدرضا کمالی سروستانی مدیر هتل آپادانا، علی فرزامی مدیر هتل پولادکف، محمدعلی مشکین فام هتل نقش شاپور، حمید جاویدان هتل بزرگ شیراز، محمد رحیمی منصورخانی هتل دنیاگردی لار و مسعود شیرگیر از هتل آریانا مورد تجلیل قرار دریافتد. در بخش واحد پذیرایی بین راهی، مجتمع پذیرایی ابوذر با مدیریت بهنام قنبری و مجتمع پذیرایی گلستان با مدیریت جواد ده بزرگی، همچنین در بخش گردشگری سلامت، بیمارستان کوثر دکتر تابنده و در بخش مهمانپذیرها نیز مهمانپذیر باباطاهر با مدیریت محمود دنیا بخش، مهمانپذیر گل ها با مدیریت جاوید نصیری، مهمانپذیر حیدری با مدیریت حسین مرادی و در بخش اقامتگاه های بوم گردی، خانه باغ گل ها با مدیریت ابوالقاسم یارمحمدی، اقامتگاه جورک با مدیریت بهنام کشکولی و خانه باغ ایرانی با مدیریت هادی خسروی و کوچ بوم با مدیریت بهمن مردانلو، همچنین در بخش مجتمع های گردشگری، مجموعه گردشگری باغ راز با مدیریت علیرضا وجدی، مجموعه رستوران های هفت خوان با مدیریت محمدحسین حسن پور، سفره خانه سنتی صوفی با مدیریت عباس فخرپور، سفره خانه شاطرعباس با مدیریت کوروش صالحی، در بخش سازمان های مردم نهاد مازیار الطافی و یوسف رستمی، در بخش دفاتر خدمات مسافرتی و دنیاگردی هم پرسیا تور با مدیریت مهدی حیدریان، گنجینه پرواز با مدیریت مهرنوش آراسته، سفرهای رنگارنگ با مدیریت مهدی فروزش فرد، سیر حافظ با مدیریت حشمت الله روستا، مهاجری و شرکا با مدیریت کیومرث حسینی، دنیاگردان و نوآوران با مدیریت سارا نیرومند حسینی و فریزاد تیموری عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و دنیاگردی فارس تجلیل شدند. همچنین در این آیین از سولماز دهقان رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز، موسوی مدیر نمایشگاه های بین المللی فارس، سرهنگ حیاتی، علیرضا یزدی مدیرکل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فارس، اسلامی نیا مدیر شرکت هواپیمایی آسمان در شیراز، علی نیری مدیر گردشگری شهرداری شیراز و سپیده محمدی رئیس شرکت هواپیمایی سلام ایر تجلیل شدند. لازم به ذکر است؛ در این مراسم رضا عسکری به عنوان فعال حوزه گردشگری، خرمایی در بخش انتشارات و عباس جاویدان راهنمای مذهبی گردشگری و همچنین میلاد رنجبر و آتش سودا به عنوان راهنمایان برتر گردشگری فارس مورد تجلیل قرار دریافتد. لازم به ذکر است؛ در انتها این مراسم از پوستر جشنواره ملی گردشگری شیراز حافظیه و مستر سرچر (آقای جست وجوگر)، معرف جاذبه های فارس در فضای مجازی رونمایی شد.

هما حاصلی دبیر تحریریه روزنامه توریسم به نمایندگی از مدیرمسوول این روزنامه لوح و نشان گردشگری سال 1398 را دریافت کردمنبع: توریسم آنلاین

به "مدیرمسئول روزنامه توریسم فعال برگزیده گردشگری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرمسئول روزنامه توریسم فعال برگزیده گردشگری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید