غذای معروف اسپانیا چیست؟

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، برترین پائیا، برترین غذای اسپانیا

پائیا هر چند که از قدیم غذای برنجی والنسیایی به شمار می رود، اما در بارسلونا بیش از هر جای دیگری هوادار دارد. موقعیت ساحلی بارسلونا آن را به یکی از انتخاب های اول در پائیاهای تهیه شده با ماهی تبدیل نموده است. اما وقتی که تقریبا همه رستوران ها این غذا را در منوی خود دارند، و حتی مدعی هستند که برترین نوع آن را هم دارند، کجا واقعا می گردد از برترین پائیا در شهر لذت برد؟ هدایت های خبرنگاران را در زیر بخوانید.

غذای معروف اسپانیا چیست؟

لا مار سالادا

واقع شده در ناحیه بندری پورت ولا بارسلونا، لا مار سالادا تجربه طولانی در هنر پائیا دارد. لا مار سالادا منوی فوق العاده ای دارد؛ پائیای ماهی آن به علت تخصص آن ها در غذاهای دریایی و ماهی های تازه مصرفی، بسیار خوشمزه است. هر پرس تقریبا 20 یورو قیمت دارد و هر پرس حداقل دو نفری است و مهمانان می توانند از بین پائیا هایی که با خرچنگ، میگو و صدف درست شده اند انتخاب نمایند.

لا مار سالادا، پاسیج ژوان بوربو، 59، بارسلونا 08003

الچه

الچه در محله پر تردد و مدرن پوبله-سک واقع شده است و حاصل پنجاه سال کار خانوادگی سخت کوشانه است. با ارائه پائیای دریایی یا مرغ و نیز پائیای نودل با ماهی یا خرچنگ که تنوع زیادی را پیش روی مشتری می گذارد. قیمت های رستوران به نسبت پائیا فروشی های دیگر منطقه بسیار مناسب است. نام الچه از شهر محل تولد صاحبان رستوران گرفته شده است، شهری در شمال زادگاه اصلی پائیا: والنسیا. پس اگر می خواهید یک پائیای اصل که پشتش سال ها تجربه ایستاده است، باید به الچه سر بزنید.

ست پورتس

کار خود را با کافه دورهمی محبت آمیز شروع کرد، اما اکنون به یک رستوران بزرگ و پیروز تبدیل شده است و جزو یکی از اماکن کلاسیک غذا خوری در بارسلوناست. از همه مهم تر، ست پورتس به داشتن پائیاهای ایده آل شهره است. این رستوران که نام خود را از هفت درب ورودی عمومی خود گرفته است، رستورانی بسیار بزرگ و مجلل است که غذاهای آن قیمت مناسبی دارند و هم چنین فعالیت های فرهنگی بسیار در آن صورت می گیرد. پائیای ست پورتس به اشکال گوناگونی عرضه می گردد. مهمانان می توانند از بین پائیاهای سنتی که با برنج و گوشت، سبزیجات، ماهی و یا حتی اشکال خلاقانه آن نظیر نودل پائیا و یا سوپ پائیا سفارش دهند.

رستوران کان سوله

رستوران ماهیگیران قدیمی که از 1903 شروع به کار نموده است و در محله بارسلونت واقع شده است. رستوران کان سوله، با دکوراسیون ملوانی خود، به داشتن منویی از پائیاهای کلاسیک شهره است. کیفیت بالا، با آشپزی ماهرانه در طبخ غذاهای سنتی، رستوران کان سوله را به یکی از اصلی ترین مراکز طبخ این غذا تبدیل نموده است.

در خانه

در انتها، می توان گفت که از هر کجا گفته باشیم، باز هم یکی از برترین جاهایی که می توانید پائیا بخورید، خانه است. آشنا شدن با افراد محلی یکی از تجارب گرانقیمت هر سفری است و از آنجایی که پائیا غذایی است که برای میز غذای یکشنبه ها آماده می گردد، احتمال زیادی دارد تا برای صرف یک چنین ناهاری به خانه دوستانتان دعوت شوید. مشخصا پائیای مادربزرگ ها همواره خوشمزه تر خواهد بود، پس اگر فرصت به شما دست داد، از خوردن دست پخت ساکنان محلی که از ته قلب خود غذاهای محلی را دوست دارند، خودداری نکنید.

منبع: الی گشت

به "غذای معروف اسپانیا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای معروف اسپانیا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید