ریابکوف: آمریکا هرچه زودتر در مواضع مخرب خود تجدیدنظر کند

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه ثبات راهبردی، یکی از موضوعات اصلی نشست سران پوتین-بایدن خواهد بود، از مقامات واشنگتن خواست تا فرصت باقی است، در مواضع غیرسازنده قبلی در برخورد با مسکو تجدیدنظر نمایند.

ریابکوف: آمریکا هرچه زودتر در مواضع مخرب خود تجدیدنظر کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک با کلاس به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع وبلاگ عینک با کلاس گفت که مسکو در مراحل اولیه فراهم سازی مقدمات انجام ملاقات حضوری روسای جمهوری روسیه و آمریکا قرار داشته و حاضر است، در صورت آمادگی مقامات واشنگتن، ابعاد مختلف برگزاری این نشست سران، از جمله مسائل فنی آن را با همتایان آمریکایی آنالیز کند.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، طرف روسی به شرکای آمریکایی یادآور شده است که آنها برای تجدیدنظر در مورد مواضع دولت قبلی ایالات متحده زمان احتیاج دارند، ولی این اقدام نباید بیش از اندازه زمان ببرد.

ریابکوف با اشاره به اینکه مقامات مسکو هرگز از تبادل نظر با واشنگتن خودداری نکرده است، ادامه داد: بدون تردید، موضوع ثبات راهبردی، یکی از موضوعات اصلی در ملاقات احتمالی روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواهد بود و مسلماً برای اینکه چنین مذاکراتی نتیجه بخش باشد، ضروری است تا مقدمات آن به بهترین نحو آماده سازی گردد.

به عقیده کارشناسان در نشست احتمالی ولادیمیر پوتین و جو بایدن در یکی از کشورهای اروپایی، مسائل مربوط به اوکراین، کنترل تسلیحات، امنیت جهانی و ثبات راهبردی و مسائل مربوط به عرصه اطلاعاتی و بحران دیپلماتیک بین دو کشور مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

روسیه درهای مذاکرات پیرامون پیمان آسمان باز را نخواهد بست

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که این کشور درهای مذاکرات با طرف های شرکت نماینده در پیمان آسمان باز را قفل نخواهد کرد و از آمریکا و متحدان اروپایی ا ش می خواهد تا در مواضع خود در مورد این توافقنامه مهم بین المللی تجدید نظر نمایند.

ریابکوف گفت: هنوز زمان باقی است تا کشورهای غربی در مواضع غیرسازنده خود، به خصوص در مورد خروج آمریکا از این پیمان تجدید نظر نمایند. مسلماً اگر ما علائم مثبتی در رابطه با بازگشت واشنگتن به این توافقنامه را دریافت کنیم، هنوز امکان اصلاح شرایط موجود (توقف سرانجام دادن به عضویت روسیه در پیمان آسمان باز) وجود خواهد داشت و ما آماده تبادل نظر و آنالیز مسائل در این زمینه هستیم.

معاون وزیر خارجه در عین حال با اشاره به امیدواری روسیه به بازگشت طرف آمریکایی به پیمان آسمان باز، یادآور شد که هنوز یک ماه تا ارسال یادداشت رسمی مسکو درباره خارج شدن روسیه از این توافقنامه زمان باقی است و واشنگتن در این مدت فرصت دارد تصمیم گیری نهایی در این رابطه با اتخاذ کند.

لازم به یادآوری است که روز گذشته (چهارشنبه) ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده هنوز درباره ادامه مشارکت خود در توافقنامه مربوط به آسمان باز تصمیمی نگرفته است. به گفته وی، این موضوع فعالانه در حال آنالیز بوده و بسیار مهم است که رایزنی هایی با متحدین و شرکای واشنگتن انجام گردد. پرایس یکی از عوامل موثر در این تصمیم گیری را بازگشت طرف روسی به سمت رعایت تعهدات خویش در این راستا نامید.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه لایحه قانونی مربوط به سرانجام دادن به عضویت این کشور در پیمان آسمان باز را برای آنالیز به دومای دولتی روسیه تقدیم کرد. پوتین پیش از این، سرگئی ریابکوف را به عنوان نماینده ویژه خود در مباحثات مجمع فدرال (دو مجلس روسیه: دومای دولتی و شورای فدراسیون) برای مشخص سرنوشت پیمان آسمان باز منصوب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ریابکوف: آمریکا هرچه زودتر در مواضع مخرب خود تجدیدنظر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: آمریکا هرچه زودتر در مواضع مخرب خود تجدیدنظر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید