تعطیلی سراسری مدارس ممنوع است

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر آموزش حضوری عنوان نمود تعطیلی سراسری مدارس ممنوع است.

تعطیلی سراسری مدارس ممنوع است

محمد مهدی کاظمی در جمع مدیران کل، مشاوران، مدیران اجرایی و معاونین مدیر کل دفاتر معاونت آموزش متوسطه، ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بر اولویت حضوری شدن آموزش متوسطه در سطح دبیرستان ها و هنرستان ها تاکید نمود.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش وپرورش با ذکر بعضی از چالش ها و نا کار آمدی های نظام حکمرانی آموزش وپرورش و لزوم توجه به شعارهای دولت سیزدهم و تاکیدات مقام عالی وزارت بر آن گفت: باید با همفکری بیشتر مصداق های مردمی سازی در آموزش وپرورش را پیدا کنیم. وی در ادامه اضافه نمود معاونت آموزش متوسطه به عنوان مسئول اجرای زیر نظام راهبری و مدیریت در حوزه متوسطه مسئولیت دارد تا همه عوامل و ارکان سهیم و موثر را هماهنگ، همسو و هم افزا نماید؛ به طور مثال باید در بحث عدالت آموزشی و توجه ویژه به منطقه ها محروم، روستایی، مرزی و حاشیه نشینی شهرها، ظرفیت های حاکمیتی انقلابی ، عمومی غیر دولتی و خاصه گروه های مردمی وجهادی در مقوله تعلیم وتربیت را به صورت نظام مند فعال کنیم.

معاون وزیر با استناد به آمارهای رسمی درخصوص شرایط پوشش تحصیلی و دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دوره اول ودوم متوسطه کشور، شرایط استانهای البرز، اصفهان و یزد را مطلوب ارزیابی کرد و بعضی استان ها را نیازمند توجه بیشتر دانست. وی در این راستا دستور تشکیل کارگروه ویژه را صادر کرد.

کاظمی در بخش دیگر صحبت های خود با ابراز نگرانی از تصمیمات بعضی استان ها مبنی بر تعطیلی سراسری مدارس از مدیران کل دفاتر زیر مجموعه و معاونین آموزش متوسطه سطح کشور خواست تا با پیگیری وآنالیز جدی موضوع، ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و برطرف موانع و مسائل، آموزش حضوری و بازدید سرزده ازمدارس را در اولویت برنامه خود قرار دهند.

آنالیز شرایط آموزش و آسیب های آن در دوره شیوع ویروس کرونا بخش پایانی صحبت های محمد مهدی کاظمی بود و لزوم برطرف کاستی ها در به جامانده امسال و آموزش پسا کرونایی در شاخص های ترک تحصیل، بازمانده از تحصیل، افت یادگیری دانش آموزان و ...مورد تاکید نهاده شد. ایشان استفاده از نشانگرهای شورای عالی آموزش وپرورش در رصد و تحلیل شرایط آموزش و تربیت را مهم شمرد.

در ابتدای جلسه کاظمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسفندماه به ویژه شهیدان باکری ،خرازی ،همت وبرونسی و سیزده تن از فرماندهانجنگ تحمیلی، هشتم اسفند روز امورتربیتی وتربیت اسلامی، را تبریک گفت و تربیت را مولفه اصلی برای برنامه ریزی های شخصی ونظام آموزشی دانست.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تعطیلی سراسری مدارس ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی سراسری مدارس ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید