از خودران اپل تا بلندپروازی ایلان ماسک؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از خودران اپل تا بلندپروازی ایلان ماسک؛ برترین های علم و تکنولوژی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 12 پرو مکس

آیفون 12 پرو مکس بخریم یا آیفون 13 پرو مکس؟ اگر قصد خرید یک گوشی پرچم دار همه چیز تمام را دارید، احتمالا این دو گوشی جزء گزینه های جدی شما هستند. با این وجود مسائلی هست که باعث می گردد انتخاب بین این دو گوشی، انتخاب سخت و دشواری باشد. در این ویدیو کوشش داریم که آیفون 12 پرو مکس و آیفون 13 پرو مکس را از همه جهت با هم مقایسه کنیم تا به پاسخ این سؤال برسیم که آیفون 13 پرو مکس واقعا چقدر نسبت به آیفون 12 پرو مکس پیشرفته داشته و آیا ارزش هزینه بیشتر را دارد؟ از شما دعوت می کنیم که تماشای این ویدیو را از دست ندهید.

آنالیز اپل ایرپادز 3؛ تحولی مثبت

ایرپادز 3 اپل برای افرادی طراحی شده که به کیفیت پخش موزیک اهمیت می دهند و دوست دارند زیست بوم محصولات اپلشان تکمیل باشد. در این ویدیو ایرپادز 3 کوپرتینویی ها را به طور مفصل آنالیز نموده ایم. نکته ای که از همان ابتدا توجه هر کسی را به طراحی ایرپادز 3 جلب می نماید، شباهتش به ایرپادز پرو است. بنابراین تیپ در این نسخه حذف شده و ممکن است در گوش همه افراد راحت نباشد و با یک تکان به زمین بیفتد. با این وجود عملکرد باتری در ایرپادز 3 بسیار بهتر شده و با هر بار شارژ می تواند به مدت 6 ساعت مداوم برایتان موسیقی پخش کند.

جهان در دستان ما ؛ جهان چقدر از تصور ما بزرگ تر است؟

جهان هستی آن قدر بزرگ و بیکران است که درک آن از دیدگاه اعداد و ارقام ممکن نیست. بنابراین، در چنین مواقعی دانشمندان برای رسیدن به درک بهتر از عظمت جهان اطراف از مقیاس یاری می گیرند. به این صورت که اجرام و ستارگان و سیارات بزرگ جهان هستی را برابر با یک شیء کوچک قابل فهم برای انسان در نظر می گیرند تا بتوانند آن را با یک جرم بزرگ تر (که آن هم برای انسان قابل فهم باشد) مقایسه نمایند. اگر دوست دارید بدانید که جهانی اطراف ما چقدر بزرگ و لایتناهی است، شما را به تماشای این ویدیو دعوت می کنیم.

اپل شاید تا سال 2025 یک خودران الکتریکی با تراشه اختصاصی عرضه کند

پروژه خودروی الکتریکی اپل که مدت ها شاهد تغییرات بوده است، گویا حالا جدی تر از قبل دنبال می گردد و این شرکت با فراوری تراشه اختصاصی میخواهد در سال 2025 یک اتومبیل خودران عرضه کند. اپل هم اکنون بسیاری از اقدامات اصلی را بر روی یک پردازنده تازه را به خاتمه رسانده، که قرار است در پروژه خودروی الکتریکی مخفی این شرکت با نام فعلی تایتان (Titan) استفاده گردد. این نقطه عطف در حالی اتفاق می افتد که طبق گزارش ها اپل اکنون در حال سرعت بخشیدن به جدول زمانی در نظر گرفته شده برای عرضه خودروی خودران است و هدف گذاری تازهی برای عرضه آن تنها در 4 سال آینده، یعنی سال 2025 دارد.

این 6 گوشی ردمی آپدیت MIUI 12.5 Enhanced Edition را دریافت نمی نمایند

شیائومی حدود 3 ماه قبل در کنار معرفی گوشی میکس 4، از رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced Edition هم رونمایی کرد و تا به امروز تعداد زیادی از گوشی های شیائومی این آپدیت را دریافت نموده اند. اما در این میان، تعدادی از گوشی های ردمی که قرار بود آپدیت را دریافت نمایند، از این فهرست حذف شده اند. به گفته منابع مطلع، کاربران گوشی های ردمی نوت 7 پرو، ردمی نوت 7s، ردمی نوت 7، ردمی Y3، ردمی 7 و ردمی 7A نباید انتظار دریافت این آپدیت را داشته باشند. بعلاوه اعلام شده که این آپدیت برای گوشی شیائومی Mi A3 هم منتشر نمی گردد که البته با توجه به بهره گیری این گوشی از اندروید خام، این خبر اصلا تعحب آور نیست.

گربه ها شما را ردیابی می نمایند؛ حتی اگر مخفی شوید!

احتمالا گربه شما با ترسیم نقشه ذهنی، محل حضور شما را ردیابی می نماید، حتی اگر دوست گربه سان با شما در یک اتاق نباشد و نتواند مستقیما شما را ببیند. دانشمندان به تازگی دریافته اند که گربه های خانگی نقشه های ذهنی (Mental Maps) ایجاد می نمایند که بر اساس اینکه صداها از کجا می آیند، به آن ها می گوید انسان های اطرافشان در کجا قرار دارند. پژوهشگران گربه ها را با پخش صداهای ضبط شده انسان که نام گربه ها را صدا می زد، آزمایش کردند. گربه ها با استفاده از نشانه های صوتی، همنشینان انسانی خود را به صورت فضایی مکان یابی می نمایند و این توانایی گربه سانان پیش از این ناشناخته بود.

تپروت چیست و چه تأثیری روی بیت کوین دارد؟

بزرگ ترین مزایای بیت کوین که میلیون ها نفر را به سوی این رمزارز کشانده حریم خصوصی، کارمزد اندک و مقیاس پذیری است. آپدیت بزرگ تپروت (Taproot) که این هفته انجام شد، در بهینه ترین شکل ممکن کدهای بیت کوین را از هر سه جنبه ارتقا می دهد. کدهای بیت کوین به شکل پیوسته در حال تغییر و بهینه سازی هستند اما هر چند سال یک بار آپدیتی بزرگ روی شبکه اعمال می گردد که تغییراتی اساسی را به همراه دارد. بیت کوین در هفته جاری شاهد پیاده سازی سافت فورک تپروت بود که از مدت ها قبل انتظار آن می رفت.

چرا نام شخصیت های معروف روی جانداران گذاشته می گردد؟

در روزهای اخیر نامگذاری یک ماهی به نام علی دایی، فوتبافهرست بنام کشور، خبرساز شده است. اما این نخستین باری نیست که نام شخصیت های برجسته ایرانی بر روی ماهی ها و دیگر جانوران و جانداران گذاشته می گردد و این موضوع سابقه ای طولانی دارد. گونه تازهی که نام خود را از علی دایی وام گرفته است، به وسیله یک تیم پژوهشی به سرپرستی سید حامد موسوی عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان کشف شده است. این تیم متشکل از اعضای ایرانی و آلمانی، به علت فعالیت های انسان محبت آمیز علی دایی پس از زمین لرزه سال 2018 در غرب استان کرمانشاه که تنها زیستگاه این ماهی است، این نامگذاری را انجام داده است.

تراشه تازه Dimensity 9000 مدیاتک می تواند با برترین های کوالکام رقابت کند

مدیاتک چند روز پیش از تراشه قدرتمند و تازه خود با نام Dimensity 9000 رونمایی کرد؛ تراشه ای که بر پایه لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده و انتظار می رود با برترین های کوالکام و سامسونگ در سال آینده رقابت تنگاتنگی داشته باشد. مدیاتک یکی از شرکت هایی است که در زمینه فراوری تراشه موبایل عملکرد بسیار خوبی دارد و طی چند سال اخیر واقعیت پیشرفت را می شد در محصولات این شرکت مشاهده کرد. تا جایی که در حال حاضر این شرکت یکی از بزرگ ترین رقبای کوالکام و سامسونگ به شمار می رود و تراشه های فوق العاده قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه قیمتی را هم راهی بازار نموده است.

امپراتوری ایلان ماسک در تگزاس؛ شمشیری آخته بر سر سیلیکون ولی

از کارخانه های کوچک و بزرگ و خرید هکتارها زمین گرفته تا تأسیس نیروگاه و مراکز فضایی، ایلان ماسک در حال بنا کردن امپراتوری بزرگی در تگزاس است که حکمرانی سیلیکون ولی کالیفرنیا را در جهانی فناوری به حاشیه می راند. از زمانی که ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان علیه سیاست های به قول خودش فاشیستی کالیفرنیا شمشیر را از رو بست، تا به امروز بخش بزرگی از کارخانه ها و تأسیساتش را به تگزاس منتقل نموده است. اَبَر کارخانه تازه خودروسازی تسلا با عنوان گیگا تگزاس در زمینی به مساحت 750 هزار متر مربع در آستانه تکمیل واقع شده است.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی وبلاگ عینک با کلاس مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از خودران اپل تا بلندپروازی ایلان ماسک؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خودران اپل تا بلندپروازی ایلان ماسک؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید