نگاهی به نمایش استقلال مقابل آلومینیوم اراک؛ دفاع مطلق و گلزنی بدون موقعیت گل!

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، خبرگزاری خبرنگاران- تاکتیک بازی دفاعی استقلال منجر به پیروزی این تیم برابر آلومینیوم نشد.

نگاهی به نمایش استقلال مقابل آلومینیوم اراک؛ دفاع مطلق و گلزنی بدون موقعیت گل!

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، استقلال در بازی با آلومینیوم اراک در هفته سیزدهم لیگ برتر یک آمار عجیب را به ثبت رساند. فرهاد مجیدی از ابتدای فصل یک اصل امتحان پس داده در فوتبال ایران را رعایت نموده است، اینکه تیمی که گل نخورد می تواند به قهرمانی برسد. اما به نظر می رسد استقلال حمله کردن را به کلی فراموش نموده است، جایی که این تیم در خلق موقعیت کاملا ناکام بوده و در بیشتر بازی ها آبی ها وقتی گل اول را می زنند، دیگر تمایلی به حمله کردن از خود نشان نمی دهند.

شاید مهمترین مثال همین بازی امروز برابر آلومینیوم اراک باشد، جایی که آبی ها روی یک پنالتی به گل رسیدند و در طول بازی حتی یک موقعیت گل هم روی دروازه حریف ایجاد نکردند. اینکه مجیدی دوست دارد تیمش اول گل نخورد نکته درستی است اما به نظر می رسد این تیم به طور کلی حمله کردن را فراموش نموده و اگر می خواهد به قهرمانی فکر کند باید این مشکل تیمش را هم حل نماید.

تیم های استقلال و آلومینیوم به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه 1-1 به خاتمه رسید. استقلال در این ملاقات با سیستم سه دفاعه به میدان رفت و در استراتژی هایش هم هیچ تغییری به وجود نیاورده بود و فرهاد مجیدی حتی به صورت افراطی پس از به ثمر رسیدن گل تیمش را عقب کشید و تا دقیقه 2+90 در امر محافظت از گل پیروز ظاهر شدند اما پایان میثم مجیدی دروازه استقلالی ها را باز کرد.

استقلال همان بازی های همیشگی این فصلش را مقابل آلومینیوم به نمایش گذاشت و تنها تفاوت این بازی نسبت به ملاقات های قبلی شکل پرس تیم حریف بود. آلومینیومی ها از تیم هایی در لیگ ایران هستند که حریف خود را از بالا به صورت غیرمعمولی پرس می نمایند و همین قضیه هم باعث می گردد تا رقبا به راحتی نتوانند از عقب بازیسازی نمایند و این اتفاق هم روی استقلالی ها تاثیر گذاشت و این تیم نمی توانست حتی در فاز انتقال توپ از دفاع به حمله به خوبی عمل کند تا فرایند بازیسازی این تیم به طور کامل کور گردد و شاگردان مجیدی در این ملاقات به جز یک ضربه پنالتی صاحب هیچ موقعیت گلی نشدند اگر اندازه ارزش پنالتی را از امید گل های استقلال کم کنیم قطعا مجموع ارزش موقعیت های تیم حدود 0.1 خواهد بود و مهاجمان این تیم در این بازی عملا کار خاصی انجام ندادند.

وقتی تیمی پس از زدن یک گل این گونه عقب می نشیند هر چقدر هم دارای ساختار دفاعی مستحکمی باشد ممکن است هر نوع گلی را روی اتفاقات دریافت کند چرا که شما به تیم حریف اجازه می دهید تا توپ را به راحتی نزدیک دروازه شما برساند. همانطور که گفتیم مدل بازی استقلال هیچ تغییری نسبت به بازی های قبل نداشت و این تنها شکل بازی شاگردان خطیبی بود که چنین بازی ای را رقم زد. پرس شاگردان خطیبی باعث شده بود استقلالی ها نتوانند حتی توپ را به خوبی انتقال بدهند. به نوعی باید بگوییم شاگردان مجیدی غالبا در هر ملاقات همان بازی همیشگی خود را ارائه می دهند و این شکل بازی حریف است که اندازه زیبایی بازی را معین می نماید چرا که این تیم ممکن است مقابل سپاهانی بازی کند که به راحتی ضد حمله می خورد و از سوی دیگر ممکن است مقابل فجری بازی کند که به شدت دفاعی ظاهر می گردد.

در خصوص استراتژی درست استقلالی ها برای رسیدن به قهرمانی بار ها صحبت نموده ایم اما فرهاد مجیدی همان طور که در ابتدا گفتیم به صورت افراطی عقب نشست و حتی با شروع نیمه دوم یکی از مهاجمان خود را بیرون کشید و آرش رضاوند را به جای آرمان رمضانی وارد زمین کرد. این تعویض فرهاد مجیدی برای آن مقطع از بازی خیلی منطقی به نظر نمی رسید چرا که بیرون بردن یک مهاجم از ترکیب باعث می شد اراکی ها راحت تر از قبل بازی را از دروازه خودی شروع نمایند و استقلال عملا فشاری روی دروازه این تیم نداشته باشد.

فرهاد مجیدی پس از تساوی یک - یک تیم فوتبال استقلال مقابل آلومینیوم اراک در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، گفت: در کل بازی خوب و جانداری بود. به برترین نحو بازی را کنترل کردیم، ولی متأسفانه روی یک نصف موقعیت حریف به گل رسید و دو امتیاز حساس را از دست دادیم.

وی در خصوص اینکه پس از گل استقلال، مالکیت توپ در اختیار آلومینیوم بود و آیا بهتر نبود تیمش از حالت دفاعی خارج گردد، گفت: آنها مالکیت توپ را داشتند، ولی هیچ موقعیت گلی به دست نیاوردند. مهم این بود که به آلومینیوم موقعیت ندهیم. فکر نمی کنم آلومینیوم در نیمه دوم موقعیتی داشته باشد.

در واکنش به طرح این موضوع که کل بازی تحت تأثیر پنالتی استقلال قرار داشت، توضیح داد: طبیعی بود وقتی گل زدیم سعی کردیم آن را حفظ کنیم، ولی در وقت های تلف شده پیروزی را از دست دادیم. من هنوز صحنه پنالتی را ندیدم و باید ببینم. خیلی از بازی ها داور پنالتی صد در صد برای ما نگرفت. یک نفر از نیمکت من اعتراض و صحبتی نکرد، ولی در تیم های دیگر فضای عجیب و غریبی را می بینیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به نمایش استقلال مقابل آلومینیوم اراک؛ دفاع مطلق و گلزنی بدون موقعیت گل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش استقلال مقابل آلومینیوم اراک؛ دفاع مطلق و گلزنی بدون موقعیت گل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید