مقابله طبیعی با اضطراب

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، اضطراب شرایط بسیار ناخوشایندی است، اما خود هدفی را دنبال می نماید و آن این است که به ما اجازه می دهد خطرات را شناخته و نسبت به آنها واکنش نشان دهیم. هنگامی که این واکنش ها به قدری بزرگ گردند که مزاحم زندگی مان

مقابله طبیعی با اضطراب

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع: راسخون

نکات درمانی و تغییراتی در شیوه زندگی جهت مقابله با اضطراب.

اضطراب شرایط بسیار ناخوشایندی است، اما خود هدفی را دنبال می نماید و آن این است که به ما اجازه می دهد خطرات را شناخته و نسبت به آنها واکنش نشان دهیم. هنگامی که این واکنش ها به قدری بزرگ گردند که مزاحم زندگی مان شوند، آنگاه ممکن است به اسم یک اختلال اضطرابی شناخته شوند. هر یک از انواع مختلف اختلالات اضطرابی ممکن است از خفیف تا شدید متغیر باشند و راه های درمانی، مشاوره، تجویز دارو، تکنیک های مقابله و درمان های طبیعی را شامل شوند. این مقاله بر نحوه مقابله با اضطراب به وسیله تکنیک های مقابله و درمان های طبیعی متمرکز شده است. یافتن راهکار مقابله با اضطراب می تواند گیج کننده باشد، اما خوشبختانه راه های مختلفی برای مقابله با آن وجود دارد که می توان روزانه آنها را انجام داد، به راحتی آموخت یا فراگرفت.

فقط نفس بکشید

یکی از مهم ترین وظایف بدن تنفس بوده و تکنیک های ساده ای برای تنفس صحیح وجود دارد که می تواند یاری بسیار زیادی در کاهش اضطراب به هنگام اوج و یا حتی در یکی از اشکال حادتر آن انجام دهند. چنانچه بخواهیم هدف اضطراب را خاطر نشان کنیم، اجتناب از خطر یعنی نشان دادن واکنش فیزیولوژیکی شامل نفس های کوتاه و سریع می باشد که به اسم بخشی از واکنش مقابله ای یا گریزی محسوب می گردد. بنابراین، اگر تنفس آهسته و عمیق باشد، می تواند اثر آرام بخشی فوری داشته باشد، فشار خون را پایین آورده و کشش در عضلات را برطرف کند. ورزش های قلبی عروقی و انجام حرکات آرام بخش در ورزش هایی نظیر یوگا یا تای چی، می توانند اثرات آرام بخشی مشابهی داشته و مزایایی برای سلامت کلی فراهم سازند.

تغذیه و هیدراسیون (جذب آب)

تغذیه و هیدراتاسیون بعلاوه می توانند بر چگونگی مقابله با اضطراب تأثیر بگذارند. سلامت عمومی و بهزیستی در سطح ایده آل می توانند مقابله با اضطراب را آسان تر سازند. زیاده روی در خوردن یا کمتر از میزان لازم غذا مصرف کردن و انتخاب های غذایی می توانند به طور مستقیم در اضطراب جسمی دخیل باشند. الکل و کافئین با ایجاد حالت و یا واکنش های فیزیکی می توانند اضطراب را افزایش دهند. محدود کردن و یا ترک الکل، قهوه، نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا و انتخاب میزان زیادی از فراورده های کشاورزی، پروتئین بدون چربی، غلات کامل، و چربیهای سالم بدن را تغذیه نموده و برای کوشش در مقابله با اضطراب و ورزش های توصیه شده در بالا سوخت لازم را فراهم می سازند.

محیط را جهت آرامش طبیعی آماده سازید

اقدام بعدی ممکن است جهت ایجاد یک محیط آرامش بخش در خانه و حتی در محل کار مفید باشد. موسیقی، روشنایی، یا فرم ساده ای از عطر درمانی aromatherapy مانند عطرهای گیاهی یا یک شمع معطر را بکار برید. درمان های طبیعی، گل ها و گیاهان دارویی را شامل می گردد که مشابه محلول سوسپانسیون شان بوده و می توانند به صورت مجزا یا ترکیبات انحصاری خریداری شوند. داروهای هومیوپاتی (داروهایی که عموماً منشأ گیاهی دارند) Homeopathics معمولاً به اسم قرص های بسیار کوچک، تک عنصری یا فرمول اختصاصی به فروش می رسند. تمام این داروها در فروشگاه های فروش مواد طبیعی، فروشگاه های فروش مواد غذایی سالم یا به وسیله یک متخصص درمان طبیعی در دسترس می باشند. روغنهای عصاره ای یا عطرهای گیاهی تا حدی شبیه گلها و گیاهان دارویی می باشند به طوری که این روغنها از عصاره شیره گیاهان بدست آمده و به صورت مجزا یا ترکیبات انحصاری در دسترسند. طرق استفاده از آنها متفاوت می باشد، با این حال، بجای مصرفشان تنها به صورت خوراکی، این عصاره ها می توانند به صورت موضعی و یا آروماتیکی، چه به صورت ساده استنشاق عطر، و پخش کردن آن در هوای ماشین یا خانه استفاده شوند.

ممکن است مقابله با اضطراب چالش برانگیز به نظر رسد، اما با استفاده از اقداماتی مانند تکنیک های تنفس، توجه به شیوه زندگی و درمان های طبیعی، به زودی به آرامش و تسکین دست خواهید یافت..

منبع: راسخون

به "مقابله طبیعی با اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله طبیعی با اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید