ساختاینورتر مترو به وسیله دانش بنیان ها

به گزارش وبلاگ عینک با کلاس، مطابق ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه و طی قراردادی که سال 1398 بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران منعقد شد، مراحل طراحی و ساخت قطار ملی مترو در دستور کار نهاده شد.

ساختاینورتر مترو به وسیله دانش بنیان ها

این امر به منظور تحقق اهداف داخلی سازی صنعت ریلی کشور، با بهره گیری حدبیشتری از ظرفیت های داخلی و خصوصاً شرکت های دانش بنیان شروع شده و در حال به انتها رسیدن است.

صرفه جویی ارزی در فراوری انبوه واگن های داخلی، ایجاد مرکز طراحی و مهندسی ریلی، افزایش سطح اشتغال شرکت های دانش بنیان مرتبط با این زمینه و کاهش 20 درصدی قیمت تمام شده ساخت واگن مترو، از جمله مهمترین ثمرات پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو به شمار می آید؛ پروژه ای که طی آن سهم 26 درصدی ساخت قطعات و تجهیزات قطارهای مترو به وسیله شرکت های داخلی به 85 درصد افزایش خواهد یافت.

از این رو ساخت یک رام قطار ملی و تجهیزات مورد احتیاج مترو در دستور کار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته تا بدون احتیاج به واردات، ساخت قطار و مترو در داخل کشور انجام گیرد.

برآورد شده که این اقدام به ایجاد 25 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم و فعال شدن 250 شرکت دانش بنیان داخلی در زمینه تأمین مواد اولیه و قطعه ساز صنعت ریلی کشور منتهی می گردد.

به همین دلیل نیز به تازگی قراردادی با یک شرکت دانش بنیان در زمینه تامین اینورتر یا تأمین برق اضطراری خودرو در یکی از رویدادهای فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی، بین یک شرکت دانش بنیان و شرکت بهره برداری مترو تهران منعقد شد.

محمدرضا بیات، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در تبادل نظر با وبلاگ عینک با کلاس با بیان اینکه در این شرکت اینورتر برای تامین برق اضطراری به فراوری می رسد، گفت: بیشتر نمونه های اینورتر عمدتاً وارداتی از کشورهای اروپایی و چینی هستند که قابلیت پشتیبانی در ایران را ندارند.

وی با بیان اینکه نمونه ای که در این شرکت ساخته ایم برگرفته از نمونه آلمانی است، اضافه نمود: این محصول نسبت به نمونه های خارجی، قیمت پایینی دارد و کیفیت آن نسبت به همین وارداتی ها بالاتر است؛ به علت اینکه اینورترهای چینی مدام در حال تعمیر هستند و هزینه زیادی صرف به روزرسانی آن می گردد.

وی با اشاره به اینکه این اینورتر در مترو قابل استفاده است، گفت: به همین دلیل، به تازگی قراردادی با شرکت بهره برداری مترو تهران منعقد کردیم تا بتوانیم در ال پی اس های (LPS) داخل مترو نصب کنیم.

بیات افزود: این اینورترها برای برق اضطراری مترو مورد استفاده قرار می گیرد؛ در این راستا قراردادی با موضوع ساخت و راه اندازی 42 دستگاه اینورتر تامین برق اضطراری بین طرفین منعقد شده است.

به گفته وی، این قرارداد که به مبلغ 35 میلیارد ریال منعقد شده نتیجه رویدادهای تبادل فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ساختاینورتر مترو به وسیله دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختاینورتر مترو به وسیله دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید